Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 281 proc.
TVP Sport w pierwszych 155 dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3 oglądało średnio 102 tys. widzów. Było to o 281 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej i o 405 proc. więcej niż w dniach poprzedzających emisję tego kanału w DVB-T.
Od 7 czerwca br. TVP Sport w jakości SD zaczął być nadawany na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-3), gdzie zastąpił TVP Rozrywkę. Jak informuje Telewizja Polska, kanał ten na MUX-3 został zamieszczony, ponieważ publiczny nadawca nie dogadał się z EmiTelem ws. jego emisji na MUX-8.
Średnia minutowa widownia TVP Sport w okresie od 7 czerwca do 8 listopada tego roku (czyli w pierwszych 155 dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3) wyniosła 102 tys. widzów. Przełożyło się to na 1,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,78 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.
W porównaniu do analogicznego okresu roku 2017 widownia TVP Sport wzrosła o 280,66 proc. Od 7 czerwca do 8 listopada ub.r. kanał oglądało 27 tys. osób, co przełożyło się na 0,46 proc. udziału w 4+ (w 16-49 było to 0,31 proc., a w 16-59 - 0,33 proc.).
Widownia tego kanału względem okresu poprzedzającego wejście na naziemnej telewizji cyfrowej wzrosła z kolei o 404,50 proc. W okresie od 3 stycznia do 6 czerwca br. (czyli w ostatnich 155 dniach przed wejściem do DVB-T) stację tę śledziło średnio 20 tys. osób, co dało jej odpowiednio 0,30 proc., 0,22 proc. i 0,23 proc. udziału.
Spośród poszczególnych dni po przejściu do naziemnej telewizji cyfrowej TVP Sport najchętniej oglądany był 1 lipca br., gdzie stacja ta odnotowała historyczny dobowy rekord oglądalności od początku nadawania. Kanał ten śledziło wówczas 421 tys. osób w 4+ (5,55 proc. udziału). Tak wysoki wynik stacja ta zawdzięcza m.in. 1/8 finału MŚ w piłce nożnej Rosja 2018.
Biorąc pod uwagę rynkowe udziały TVP Sport w rozbiciu na poszczególne dni widać ogromny wzrost oglądalności tej stacji natychmiast po wejściu na MUX-3. Pod względem dobowego SHR% najwyższy wynik (5,99 proc.) sportowy kanał Telewizji Polskiej osiągnął 16 czerwca.
Duży spadek oglądalności zanotowała jednak TVP Rozrywka, która zniknęła z naziemnej telewizji cyfrowej. Na przykład w całym maju br. udział tej stacji wyniósł 1,05 proc., a w lipcu br. było to już tylko 0,40 proc.
Dyrektorem TVP Sport jest Marek Szkolnikowski.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 281 proc.
Kanał sportowy TVP służy głównie jako przedłużenie gadania komentatorów w dużych imprezach sportowych, które są pokazywane równolegle w TVP1, lub TVP2. Zatem wartości dodanej w tym nie ma żadnej.