SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 281 proc.

TVP Sport w pierwszych 155 dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3 oglądało średnio 102 tys. widzów. Było to o 281 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej i o 405 proc. więcej niż w dniach poprzedzających emisję tego kanału w DVB-T.

Od 7 czerwca br. TVP Sport w jakości SD zaczął być nadawany na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-3), gdzie zastąpił TVP Rozrywkę. Jak informuje Telewizja Polska, kanał ten na MUX-3 został zamieszczony, ponieważ publiczny nadawca nie dogadał się z EmiTelem ws. jego emisji na MUX-8.

Średnia minutowa widownia TVP Sport w okresie od 7 czerwca do 8 listopada tego roku (czyli w pierwszych 155 dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3) wyniosła 102 tys. widzów. Przełożyło się to na 1,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,78 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

W porównaniu do analogicznego okresu roku 2017 widownia TVP Sport wzrosła o 280,66 proc. Od 7 czerwca do 8 listopada ub.r. kanał oglądało 27 tys. osób, co przełożyło się na 0,46 proc. udziału w 4+ (w 16-49 było to 0,31 proc., a w 16-59 - 0,33 proc.).

Widownia tego kanału względem okresu poprzedzającego wejście na naziemnej telewizji cyfrowej wzrosła z kolei o 404,50 proc. W okresie od 3 stycznia do 6 czerwca br. (czyli w ostatnich 155 dniach przed wejściem do DVB-T) stację tę śledziło średnio 20 tys. osób, co dało jej odpowiednio 0,30 proc., 0,22 proc. i 0,23 proc. udziału.

Spośród poszczególnych dni po przejściu do naziemnej telewizji cyfrowej TVP Sport najchętniej oglądany był 1 lipca br., gdzie stacja ta odnotowała historyczny dobowy rekord oglądalności od początku nadawania. Kanał ten śledziło wówczas 421 tys. osób w 4+ (5,55 proc. udziału). Tak wysoki wynik stacja ta zawdzięcza m.in. 1/8 finału MŚ w piłce nożnej Rosja 2018.

Biorąc pod uwagę rynkowe udziały TVP Sport w rozbiciu na poszczególne dni widać ogromny wzrost oglądalności tej stacji natychmiast po wejściu na MUX-3. Pod względem dobowego SHR% najwyższy wynik (5,99 proc.) sportowy kanał Telewizji Polskiej osiągnął 16 czerwca.

Duży spadek oglądalności zanotowała jednak TVP Rozrywka, która zniknęła z naziemnej telewizji cyfrowej. Na przykład w całym maju br. udział tej stacji wyniósł 1,05 proc., a w lipcu br. było to już tylko 0,40 proc.

Dyrektorem TVP Sport jest Marek Szkolnikowski.

Dołącz do dyskusji: Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 281 proc.

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wielbiciel tvn
Choć te wyniki i tak mijają się z prawdą bo jak na podstawie 2000 gospodarstw domowych to policzyli . Nie zmienia to faktu ,że to dobry kanał sportowy z pomysłem, jest dużo transmisji na żywo, jakieś studia no i sportowy wieczór. Polsat ,który też miał kanał sportowy w NTC może się tylko uczyć
odpowiedź
User
chce się Ź,,,,,ygać
A ja oglądam tvp i głosuję na PiS
odpowiedź
User
on
Choć te wyniki i tak mijają się z prawdą bo jak na podstawie 2000 gospodarstw domowych to policzyli . Nie zmienia to faktu ,że to dobry kanał sportowy z pomysłem, jest dużo transmisji na żywo, jakieś studia no i sportowy wieczór. Polsat ,który też miał kanał sportowy w NTC może się tylko uczyć

Kanał sportowy TVP służy głównie jako przedłużenie gadania komentatorów w dużych imprezach sportowych, które są pokazywane równolegle w TVP1, lub TVP2. Zatem wartości dodanej w tym nie ma żadnej.
odpowiedź