Onet wraz z Kartą przygotował multimedialny reportaż w rocznicę stanu wojennego
W nocy z 12 na 13 grudnia - w 40. rocznicę wprowadzenia stanu wojennego - Onet (Ringier Axel Springer Polska) zaprezentował specjalny reportaż multimedialny, przygotowany wraz z ośrodkiem Karta. To kolejne już multimedialne przedsiębiorstwo tego typy na Onecie: we wrześniu pokazano podobnie przygotowany projekt „Bałtyk”.
Dziennikarze Onetu w ramach przygotowań do reportażu spotykali się z działaczami antykomunistycznej opozycji, którzy dzielili się swoimi historiami. Bohaterowie "Solidarności" opowiedzieli o przeżyciach z czasów stanu wojennego. Nie brakowało historii trudnych, - takich jak internowania, starcia z milicją i wojskiem, czy groźba utraty bliskich. Reportaż łączy relacje świadków historii, fotografie i filmy z archiwum, dzięki czemu każdy będzie mógł zobaczyć, jak wyglądał 13 grudnia 1981 r. w Polsce.
Wyjątkową cechą nowego projektu multimedialnego Onetu jest umiejscowienie w jego centrum człowieka. Wielka polityka jest jedynie tłem dla ludzkich historii, które ożywają po 40 latach. Premiera reportażu będzie miała miejsce w nocy z 12 na 13 grudnia – reportaż można oglądać na stronie Stanwojenny.onet.pl.
Reportaż multimedialny "Stan wojenny" przygotowali dziennikarze: Sebastian Białach, Paweł Czernich, Piotr Gruszka, Przemysław Mosur-Darowski, Paweł Pawlik, Szymon Piegza, Katarzyna Szewczuk, Marcin Terlik, Weronika Waldon. Partnerem projektu była Fundacja Ośrodka KARTA. Opieka redakcyjna: Bartosz Węglarczyk, Andrzej Stankiewicz. Lektor: Kacper Forreiter. Operatorzy: Sebastian Kowalewski, Wojciech Łazarowicz, Maciej Szczerbicki. Montaż: Michał Walter oraz Aleksander Krymski. Powstał na cyfrowej platformie wydawniczej Ring Publishing, wykorzystywanej przez 60 marek mediowych w 12 krajach.
To kolejny już multimedialny projekt, przygotowany przez dziennikarzy Onet. We wrześniu premierę miał reportaż multimedialny #Bałtyk. Poruszył temat Morza Bałtyckiego, nie tylko od strony walorów turystycznych, ale przede wszystkim zagrożeń ekologicznych i pomysłów na jego ochronę. Z kolei w sierpniu 2020 roku wraz z redakcją Noizz przygotowano reportaż multimedialny #Wysychamy, poświęcony kwestiom ekologicznym. Projekt wystartował 19 sierpnia, odpowiadali za niego dziennikarze obu redakcji.
We wrześniu br. strona główna Onetu miała 12,08 mln odwiedzających i 41,42 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Onet wraz z Kartą przygotował multimedialny reportaż w rocznicę stanu wojennego