Onet z nową stroną mobilną w technologii PWA. „Większości atutów natywnych aplikacji w przeglądarce”
Portal Onet uruchomił nową wersję swojej mobilnej strony internetowej. Na platformie pojawiły m.in. powiadomienia push oraz widżety z szybkim dostępem do wybranych narzędzi. Pewne zmiany przeszła też główna strona portalu. - To pierwsza mobilna witryna wśród portali zbudowana w technologii Progressive Web App (PWA) - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartek Pucek, szef pionów mobile & digital w Grupie Onet-RASP.
Onet informuje, że jego nowa strona mobilna jako pierwsza w Polsce wśród portali jest zbudowana jako PWA (Progressive Web Apps) i podawana przez bezpieczny protokół https. Dzięki tym zmianom wyższa ma być prędkość ładowania witryny.
Nowa główna strona Onetu
Wśród najważniejszych elementów nowej odsłony serwisu są powiadomienia push, które pozwolą użytkownikom być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami w Polsce i na świecie, a także otrzymywać informacje dotyczące pogody czy programu telewizyjnego. Dzięki tej zmianie powiadomienia, które były dostępne do tej pory jedynie w aplikacji Onet mają trafiać do wszystkich użytkowników, niezależnie od tego z jakiej platformy korzystają.
- Nowa odsłona strony głównej Onetu, to kolejny krok w realizacji naszej obietnicy dla użytkowników - dzięki Onetowi będziesz zawsze na bieżąco. Zapewnia jeszcze szybsze i bardziej spersonalizowane dotarcia do rzetelnych informacji - zapewnia Aleksander Kutela, CEO Onet.pl.
W nowej wersji strony głównej Onetu pojawiły się także widżety, które mają dostarczać użytkownikom narzędzi niezbędnych w codziennym życiu. Widżet "Jak Dojade" pozwala wyszukać połączenia komunikacji miejskiej, "Pogoda" prezentuje prognozę pogody dla 60 tysięcy lokalizacji w Polsce, "Program TV" wybrane przez redakcję najciekawsze propozycje programowe, poza tym dostępne są "Kursy walut" oraz "Wyniki Lotto".
- Ważny i warty podkreślenia jest fakt, że zmiany które wprowadzamy zostały poprzedzone wielomiesięcznymi badaniami, zarówno jakościowymi jak i ilościowymi - dodaje Marek Kopeć, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Grupie Onet-RAS Polska. - Dzięki temu poznaliśmy lepiej potrzeby i oczekiwania w kwestii zmian w portalu, który został oceniony bardzo pozytywnie. Użytkownicy doceniali czytelny układ strony i przejrzystą nawigację, dlatego zachowaliśmy znany od lat układ treści. Dostosowaliśmy się jednocześnie do zmian w sposobie konsumpcji treści i trendów, które wyznaczają światowi gracze np. Facebook.
Onet z nową stroną mobilną w technologii PWA. „Większości atutów natywnych aplikacji w przeglądarce”
- Mobile jest dziś dla większości mediów najważniejszym kanałem dystrybucji - podkreśla w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Bartek Pucek, szef pionów mobile & digital w Grupie Onet - RAS Polska. - Ten kanał jest podzielony jednak na dystrybucję przez przeglądarki i przez natywne aplikacje. W zależności od kategorii proporcje korzystania z tych kanałów są różne. Takie narzędzia jak np. Jak Dojade to głównie aplikacje, media (szczególnie w Polsce) to głównie mobile web (a aplikacje używane są przez najbardziej lojalnych i wymagających użytkowników).
Bartek Pucek ocenia, że historycznie natywne aplikacje zapewniały lepsze funkcjonalności i zaangażowanie, natomiast mobile web większy zasięg. Sam mobile web zmagał się z kilkoma fundamentalnymi problemami: długim ładowaniem stron, ograniczonymi funkcjonalnościami, wolnym ładowaniem reklam i słabszym user expierience.
- Progressive Web App to technologia, która umożliwia wykorzystanie większości z atutów natywnych aplikacji w oknie przeglądarki telefonu - wyjaśnia Pucek. - Takie funkcjonalności jaki notyfikacje push, skróty na głównym ekranie, widżety, działanie full screen, działanie offline, obsługa gestów do tej pory dostępnych tylko dla użytkowników natywnych aplikacji. Idea jaka stoi za tą technologią to połączenie najlepszych cech przeglądarek oraz natywnych aplikacji które sprawia, że mobilne strony zachowują się i działają jak aplikacje.
Nasz rozmówca zaznacza, że technologia PWA jest wprowadzana od 6-8 miesięcy przez czołowych światowych graczy. - Należą do nich między innymi: Lyft, Washington Post, Alibaba, Flipkart, CNN, Mic - wymienia Pucek. - Każde z tych wdrożeń może się pochwalić ogromnym wzrostem swoich najważniejszych wskaźników dzięki PWA. Przykłady: The Weather Channel posiada o 80 proc. szybsze ładowanie strony, Twitter posiada 65 proc. więcej stron na sesję, zaś Alibaba zyskał o 76 proc. większe konwersje na zakup w wersji mobile web. Jako Grupa Onet-RAS Polska wdrażamy największy projekt PWA w kraju i jest to kontynuacja naszej strategii mobile, którą jest tworzenie najlepszych na rynku produktów dla naszych użytkowników dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii - podkreśla Pucek.
Aby lepiej wyeksponować materiały wideo oraz ułatwić użytkownikom ich oglądanie, zastosowano player in-feed, który można uruchomić bezpośrednio na stronie głównej. Również serwis informacyjny Onet24 zyskał nową ekspozycję i stałe miejsce w najważniejszych informacjach dnia.
Strona została znacznie wydłużona dzięki umieszczeniu nad stopką feedu z funkcją endless scroll, prezentującego najpopularniejsze treści z całego portalu, personalizowane pod kątem zainteresowań użytkowników.
Wydawca podkreśla, że pod względem graficznym wszystkie produkty (aplikacja, strona desktopowa oraz mobilna) zostały ujednolicone zgodnie ze strategią marki. Layout zyskał więcej światła, powiększono też zdjęcia w sekcjach poradnikowych i lifestylowych.
Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Onet-RASP zanotowały 21,26 mln realnych użytkowników i 2,7 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: Onet z nową stroną mobilną w technologii PWA. „Większości atutów natywnych aplikacji w przeglądarce”