SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

OpenAI rzuca wyzwanie Google'owi. Ujawniono szczegóły wyszukiwarki SearchGPT

Zapowiadany od dawna moment wejścia OpenAI na rynek wyszukiwarek internetowych nareszcie nadszedł. Firma odpowiedzialna za ChatGPT ujawniła założenia SearchGPT, które będzie miał powalczyć z Google'em i innymi wyszukiwarkami. Co już wiemy?

OpenAI rzuca wyzwanie Google'owi (fot. Shutterstock) OpenAI rzuca wyzwanie Google'owi (fot. Shutterstock)

Rywalizacja między firmami Google i OpenAI od ponad roku staje się systematycznie coraz bardziej zażarta. Właściciel najważniejszej wyszukiwarki internetowej podjął rękawicę i poszedł na starcie z możliwościami ChatuGPT m.in. za sprawą Magi czy ujawnionym pod koniec zeszłego roku Google Gemini. Od dawna wiadomo było też jednak, że OpenAI również planuje coś specjalnego i ma ochotę, by na poważnie wejść na rynek wyszukiwarek zdominowany przez Google'a.

W czwartek firma ujawniła, że rozpoczęła testy SearchGPT - prototypu najnowszej wyszukiwarki AI, która w założeniu ma podbić branżę. Nowa narzędzie OpenAI pozwoli na korzystanie z zasobów internetu w czasie rzeczywistym, co w połączeniu z możliwościami sztucznej inteligencji ma zapewnić jak najodpowiedniejsze, a przy tym też pochodzące ze sprawdzonych źródeł, wyniki wyszukiwania.

Czytaj też: Scarlett Johansson uderza w szefa OpenAI po aferze. Porównała go do superzłoczyńcy

Ruszyły testy SearchGPT

Tym, co powinno najbardziej wyróżnić korzystanie z SearchGPT na tyle standardowej wyszukiwarki, będzie sposób prezentacji treści. Zamiast mało atrakcyjnej i nie zawsze zrozumiale ustawionej listy linków narzędzie oparte na sztucznej inteligencji pokaże rozbudowane i odpowiednio pogrupowane odpowiedzi. Zwiększenie możliwości konwersowania z wyszukiwarką ma w założeniu pozwolić na lepsze zidentyfikowanie poszukiwanych informacji, co pozwoli uniknąć konieczności kilkukrotnego wynajdowania odpowiednich linków. A w razie gdyby jakieś problemy mimo wszystko się pojawiły, będzie mógł zadawać dodatkowe pytania do SearchGPT.

Właśnie rozpoczęły się testy prototypu, z którego będą mogli wkrótce korzystać pierwsi użytkownicy i wydawcy. OpenAI nie podało dokładnie, jak liczna będzie ta grupa. Określono ją jako “niewielką”. OpenAI daje natomiast możliwość zapisania się na listę oczekujących przez wszystkich zainteresowanych sprawdzeniem SearchGPT. W następnym etapie wybrane rozwiązania zostaną zaimplementowane do ChatGPT.

OpenAi wyciąga rękę do wydawców? Linki do mediów mają być “prominentne”

W ostatnim czasie w Europie relacje między Google'em a wydawcami mediów są wyjątkowo napięte, również ze względu na zapowiedzieć szerszego wykorzystywania AI w wyszukiwarce firmy. W zapowiedzi SearchGPT czytamy tymczasem, że nowy prototyp ma za zadanie pomóc użytkowników znajdować treści od wydawców i twórców. Oczywiście z naciskiem na ich jakość, a przynajmniej tak deklaruje OpenAI.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja opanuje wyszukiwarkę Google'a. Internautów czeka nowa jakość

SearchGPT ma wspierać media m.in. poprzez “prominentne” linkowanie. Wydawcy mają też otrzymać możliwość na wskazywanie, co i w jaki sposób chcą, żeby pokazywało się z ich materiałów w wyszukiwarce. Jednym medium ujawnionym jako współpracujące w testowaniu SearchGPT jest The Atlantic, którego prezes Nicholas Thompson tak skomentował tę szansę.

- Wyszukiwarki AI staną się jednym z kluczowych sposobów poruszania się przez ludzi po Internecie i już na samym początku bardzo ważne jest, aby technologia była zbudowana w sposób ceniący, szanujący i chroniący dziennikarstwo oraz wydawców. Nie możemy się doczekać współpracy z OpenAI w tym procesie, aby stworzyć czytelnikom nowy sposób na odkrycie The Atlantic - przekazał prezes prestiżowego medium.

Dołącz do dyskusji: OpenAI rzuca wyzwanie Google'owi. Ujawniono szczegóły wyszukiwarki SearchGPT

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl