SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange największym reklamodawcą wśród telekomów, Play najsilniej promowaną marką, mocno w górę T-Mobile i Virgin Mobile

Operatorzy telefonii komórkowej w pierwszych dziesięciu miesiącach br. zwiększyli wydatki na reklamy we wszystkich mediach tradycyjnych oprócz outdooru. Najwięcej inwestował w tym okresie Orange Polska, który mimo zredukowania budżetu utrzymał pozycję lidera. Najsilniej reklamowaną marką był jednak Play, którego operatorem jest P4.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Od stycznia do października br. sieci komórkowe wydały na reklamy w mediach pozainternetowych ponad 1,17 mld zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Wydatki telekomów były większe we wszystkich kanałach komunikacji poza outdoorem. Na reklamę zewnętrzną przeznaczono w tym roku 2,2 proc. mniej niż przed rokiem (107,4 mln zł).

W największym stopniu wzrosły nakłady sieci komórkowych na indoor i reklamę radiową.

W tym pierwszym kanale komunikacji telekomy wydały 123,2 proc. więcej rok do roku (1,7 mln zł). W radio zainwestowały z kolei o 71,5 proc. więcej - blisko 170 mln zł.

Wartość reklam w telewizji wzrosła o 4,1 proc., do 793,3 mln zł, w kinach - o 5,5 proc., do 67,4 mln zł. Magazyny na reklamach sieci komórkowych zarobiły 7,9 proc. więcej niż przed rokiem (25,6 mln zł), a gazety - 6,5 proc. więcej (8,8 mln zł).

Cennikowe wydatki reklamowe sieci komórkowych (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

Telewizja

762 345 658 zł

793 348 683 zł

4,1

Radio

99 074 114 zł

169 948 913 zł

71,5

Gazety

8 220 443 zł

8 753 228 zł

6,5

Magazyny

23 728 331 zł

25 608 592 zł

7,9

Outdoor

109 894 623 zł

107 438 690 zł

-2,2

Kina

63 865 822 zł

67 408 758 zł

5,5

Indoor

747 470 zł

1 668 700 zł

123,2

Razem

1 067 876 461 zł

1 174 175 564 zł

10


W pierwszych dziesięciu miesiącach br. największym reklamodawcą wśród telekomów była firma Orange Polska, mimo zredukowania budżetu o 2,1 proc. (do 338,4 mln zł). Jesienią promowała m.in. Orange na kartę kampanią z udziałem Roberta Górskiego, Neostradę z udziałem Serca i Rozumu oraz nju mobile. Natomiast już w listopadzie serię reklam z bohaterami „Rodzinki.pl” zastąpiła nowym cyklem kampanii z wieloma aktorami.

Drugim pod względem wydatków promocyjnych w tradycyjnych mediach operatorem komórkowym była spółka P4 (właściciel Play)  z wydatkami w wysokości 319,5 mln zł (wzrost o 9 proc. w skali roku). Trzecią lokatę w tym zestawieniu zajął Polkomtel (należy do niego m.in. Plus), który na promocję swoich brandów przeznaczył w tym roku 257,5 mln zł (12,3 proc. więcej).

Reklamy T-Mobile w omawianym okresie warte były blisko 218 mln zł (wzrost o 20,2 proc.), a Virgin Mobile Polska - 40,7 mln zł (wzrost o 156,4 proc). Ten ostatni operator w połowie października wprowadził nową ofertę #Fremium i promował ją kampanią pod hasłem „Daj się rozpieścić!”, której główną bohaterką jest Gigababcia.

T-Mobile pod koniec października zaczął nową odsłonę kampanii z udziałem Tomasza Kota, prowadzoną pod hasłem „Hit od T-Mobile”.

Najwięksi reklamodawcy wśród sieci komórkowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

ORANGE POLSKA

345 839 830 zł

338 434 133 zł

-2,1

P4

293 235 848 zł

319 520 955 zł

9

POLKOMTEL

229 251 459 zł

257 532 235 zł

12,3

T-MOBILE POLSKA

181 402 593 zł

217 956 304 zł

20,2

VIRGIN MOBILE POLSKA

15 883 990 zł

40 731 937 zł

156,4

Razem

1 067 876 461 zł

1 174 175 564 zł

10


Najbardziej reklamowaną marką sieci komórkowej był w okresie od stycznia do października br. Play - spółka P4 na jego wsparcie wydała 220,7 mln zł, czyli 40,4 proc. więcej niż rok temu. Ten brand konsekwentnie wspierany jest reklamami z udziałem celebrytów, np. Kamila Bednarka.

Na reklamy marki Orange wydano w tym czasie 171,7 mln zł (1,5 proc. mniej w skali roku), a na wsparcie Plusa (Polkomtel) - 156,9 mln zł (14,6 proc. więcej). Ten ostatni brand od kilku miesięcy promowany jest kampaniami z udziałem siatkarzy.

Działania reklamowe marki T-Mobile (T-Mobile Polska) w pozainternetowych mediach wyceniono w omawianym okresie na 135,4 mln zł (5,4 proc. więcej niż rok temu), a Orange dla Firm - 67,7 mln zł (97,1 proc. więcej).

Najmocniej reklamowane marki telekomów

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

PLAY

157 190 801 zł

220 737 036 zł

40,4

ORANGE

174 345 730 zł

171 732 517 zł

-1,5

PLUS GSM

136 975 772 zł

156 917 499 zł

14,6

T-MOBILE

128 410 861 zł

135 401 709 zł

5,4

ORANGE DLA FIRM KOMÓRKOWY

34 320 472 zł

67 656 354 zł

97,1

Razem

1 067 876 461 zł

1 174 175 564 zł

10

Dołącz do dyskusji: Orange największym reklamodawcą wśród telekomów, Play najsilniej promowaną marką, mocno w górę T-Mobile i Virgin Mobile

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
starak
Właśnie, jaka sieć jest teraz najbardziej opąłcalna. Czy Sferia np. która od niedawna jest w całej Polsce i ruszyli z nową stroną, rabatami itd?
odpowiedź
User
Premier
No właśnie Play zalewa reklamami- najmniejszy pies nagłośnie szczeka, a dokładniej najgorszy jakościowo według mnie ;p Za to Hity od T-Mobile, bardzo fajnie wszył, zabawne i z pomysłem...
odpowiedź
User
Telewidz
Kiedy widzę po raz setny reklamówkę Play zrealizowaną bez żadnego pomysłu, w tej samej konwencji, chce się po prostu umrzeć. Podobnie było kiedyś z Plusem i Mumio, ale oni w porę zauważyli, że nie ma sensu dalej brnąć w ten temat i potrafili powiedzieć dość, Play jednak twardo cały czas męczy tym samym. Kampania od tmobile bardzo spoko i ogólnie rzecz biorąc doceniam u nich to, że nieustannie kombinują i próbują zadziwić potencjalnego odbiorcę, a nie jadą na utartych schematach, bo jakieś tabelki przygotowane przez agencje reklamowe mówią im, że wszytko jest w porządku.
odpowiedź