SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange rezygnuje ze sponsorowania piłkarskiej reprezentacji Polski

Orange Polska nie przedłuży wygasającej w połowie br. umowy sponsorskiej z naszą reprezentacją w piłce nożnej. Firma tłumaczy to zmianą swojej strategii sponsoringowej.

Orange Polska, do niedawna działający jako Telekomunikacja Polska, głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski był od 2002 roku. Telekom podkreśla, że na tę współpracę oraz inne projekty futbolowe (tytularny sponsoring Ekstraklasy przez kilka lat, sponsorowanie Euro 2012 i turnieju dla dzieci Orange Cup) przeznaczył ponad 100 mln zł.

Firma właśnie zdecydowała, że nie przedłuży z reprezentacją umowy wygasającej 31 lipca br. W komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl uzasadnia to „zmianą strategii sponsoringowej”.

Przypomnijmy, że w czasie tej współpracy spory zgrzyt nastąpił jesienią ub.r., gdy w spocie Orange początkowo nie chcieli wystąpić Robert Lewandowski i Jakub Błaszczykowski (przeczytaj o tym więcej). Ostatecznie jednak zagrali w reklamie, a PZPN z początkiem br. sprecyzował, jak w reklamach może być wykorzystywany wizerunek zawodników reprezentacji (więcej na ten temat).

O tym, że Orange może zrezygnować z tej współpracy, informowaliśmy już przed dwoma miesiącami. Według nieoficjalnych informacji „Przeglądu Sportowego” sponsorowaniem reprezentacji może być zainteresowana któraś z głównych firm Zygmunta Solorza-Żaka: Polkomtel, Telewizja Polsat lub Cyfrowy Polsat (więcej na ten temat). Zwłaszcza że pod koniec ub.r. Polsat kupił prawa do transmisji eliminacji Euro 2016 i mistrzostw świata 2018 (z udziałem naszej reprezentacji) oraz do finałów pierwszego turnieju (przeczytaj o tym więcej).

W 2013 roku Orange Polska zanotował 12,923 mld zł przychodów, o 8,6 proc. mniej niż w 2012 roku, oraz 294 mln zł zysku netto, o 65,6 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły). Z firmy w ramach zwolnień dobrowolnych odeszło 1,1 tys. pracowników, a w br. spółka planuje zmniejszyć zatrudnienie o dalsze 1,5 tys. osób (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Orange rezygnuje ze sponsorowania piłkarskiej reprezentacji Polski

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kibic
przez 12 lat reprezentacja sięgnęła dna. Może teraz będzie lepiej, przecież "wszystko zmienia się z Orange"!
0 0
odpowiedź
User
pavv
Najwidoczniej zrozumieli, że każdy gorsz wydany na sponsorowanie "reprezentacji" jest groszem straconym bezpowrotnie.
0 0
odpowiedź
User
andrzej
"Głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Orange Polska, do końca ub.r. działający jako Telekomunikacja Polska, był od 2002 roku" - ja tylko chciałem zapytać czy piszący ten artykuł skończył choć szkole podstawową? Ludzie piszcie ze zrozumieniem....
0 0
odpowiedź