Sieć Biedronka rusza z testami maszyn paczkowych, może zagrozić InPostowi
Firma Jeronimo Martins Polska oraz duński operator Swipbox zamierzają uruchomić sieć maszyn paczkowych w sklepach sieci Biedronka. Pierwszym partnerem projektu jest firma kurierska DHL dostarczająca przesyłki, w planach jest zaangażowanie także innych dostawców. - Pierwsze urządzenia będą uruchomione na Śląsku, a stopniowo będziemy włączać kolejne lokalizacje - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska.
Swipbox to duńska sieć maszyn paczkowych, która zadebiutowała w Polsce ze swoimi usługami w 2015 r. Do tej pory operator współpracował w naszym kraju z firmą DHL uruchamiając swoje urządzenia w wybranych sklepach spożywczych.
Teraz Swipbox podpisał umowę o partnerstwie z należącą do firmy Jeronimo Martins Polska siecią dyskontów Biedronka. W ramach współpracy w sklepach Biedronki mają zostać uruchomione maszyny paczkowe obsługiwane przez Swipbox, w których użytkownicy będą mogli odbierać przesyłki z zakupami dokonanymi w internecie. Pierwszym partnerem projektu ze strony firm kurierskich będzie polski oddział DHL.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska wyjaśnia, że na razie projekt znajduje się w początkowej fazie realizacji.
- W najbliższym czasie wraz z firmą Swipbox Polska rozpoczniemy test maszyn paczkowych. Urządzenia będą służyły do obsługi przesyłek dostarczanych przez sieci kurierskie, z którymi zasady współpracy ustala firma Swipbox - tłumaczy Rysiak.
Nasza rozmówczyni zapowiada, że pierwsze urządzenia zostaną uruchomione na Śląsku, stopniowo będą włączane kolejne lokalizacje. W sumie planowany jest montaż urządzeń w około 300 sklepach na terenie całego kraju.
- Początkowo będziemy wdrażali maszyny wewnątrz placówek, jednak z czasem mogą się pojawić również na zewnątrz naszych sklepów - podkreśla Rysiak. - To rozwiązanie ma być kolejnym udogodnieniem dla naszych klientów, natomiast o jego przyszłości zdecydują wyniki testu. Zaznaczamy też, że nie wykluczamy współpracy z kolejnymi operatorami na rynku maszyn paczkowych ani też innej formy współpracy niż dzierżawa przestrzeni w sklepie - zapowiada menedżerka Jeronimo Martins Polska.
W związku z ogłoszeniem przez Biedronkę i Swipbox wspólnego pilotażu maszyn paczkowych powróciło pytanie o to czy sieć dyskontów nie zamierza uruchomić sprzedaży w sieci i wykorzystania nowego mechanizmu chociażby do wdrożenia systemu „click and collect”. Jednak w rozmowie z nami przedstawicielka Biedronki ucina wszelkie spekulacje na ten temat.
- Informujemy, iż sieć Biedronka nie ma obecnie planów uruchomienia sprzedaży przez internet - podkreśla Rysiak.
Jeżeli zapowiadane testy zakończą się powodzeniem to Biedronka i Swipbox mogą wspólnie zbudować największego konkurenta dla założonej przez biznesmena Rafała Brzoskę sieci paczkomatów InPost, która obecnie jest w naszym kraju liderem tego sposobu dostarczania przesyłek.
Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 2 825 placówek o łącznej powierzchni 1,86 mln m2.
SPROSTOWANIE
„Nie jest prawdą, że właściciel sklepów „Biedronka” uruchamia sieć Paczkomatów. Wyraz „Paczkomat” stanowi znak towarowy słowny, na który Urząd Patentowy RP decyzją z dnia 18.02.2010 r. udzielił prawa ochronnego nr R.225679, w związku z czym prawo wyłącznego używania tego znaku towarowego dla oznaczania swoich usług przysługuje jedynie spółce Inpost S.A. oraz dwóm innym powiązanym z nią spółkom należącym do grupy kapitałowej Integer.pl S.A.”
Dołącz do dyskusji: Sieć Biedronka rusza z testami maszyn paczkowych, może zagrozić InPostowi
Raczej nie zagrozi