SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pani” z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół „Wprost” i „Newsweek Polska” (TOP 10)

Przez jedenaście miesięcy 2016 roku magazyny zarobiły na reklamach 3,7 mld zł. Największe wzrosty zanotowały „Pani”, „Tele Tydzień” i „Claudia”. Spadły natomiast przychody tygodników opinii „Wprost” i „Newsweek Polska”.

W okresie od stycznia do listopada 2016 roku wpływy reklamowe magazynów wyniosły 3,69 mld zł i były wyższe od tych osiągniętych w analogicznym okresie 2015 roku o 12,2 proc. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Niezmiennie liderem wśród magazynów pod względem wpływów z reklam pozostaje miesięcznik „Twój Styl”, który w omawianym okresie zarobił 247,2 mln zł, czyli 16,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zachował dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z przychodami w kwocie 165,6 mln zł (wzrost o 4,4 proc. w skali roku), a trzecie miejsce zajmuje tygodnik „Tele Tydzień” (Bauer), który zarobił na reklamach 154,4 mln zł (wzrost w skali roku o 18,5 proc.).

Z czołówki pozostałych magazynów największy wzrost wpływów z reklam miał w okresie styczeń-listopad 2016 w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku miesięcznik „Pani” (Bauer). Reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w tym magazynie w skali roku o 41,8 proc., z 66,3 do 94 mln zł. O 17,3 proc. wzrosły przychody z reklam miesięcznika „Claudia” (Burda Media) – do 80 mln zł.

Z kolei magazyn „Show” (Bauer) zwiększył je o 12,5 proc., do 77,5 mln zł. Na reklamę w „Przyjaciółce” (Edipresse Polska) marketerzy przeznaczyli 79,8 mln zł (9,8 proc. więcej niż rok wcześniej), a w „Party” - 101,2 mln zł (o 8,5 proc. więcej rok do roku).

Spośród dziesięciu największych pod względem wpływów z reklam magazynów tylko dwa tytuły zanotowały w skali roku spadek przychodów z reklam. To tygodniki opinii: „Wprost” i „Newsweek Polska”. Pierwszy z nich zarobił 0,8 proc. mniej (119 mln zł), a drugi – 9 proc.mniej (100,4 mln zł).

Wpływy reklamowe magazynów

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2015

I-XI 2016

zmiana proc.

TWÓJ STYL

211 671 529 zł

247 162 251 zł

16,8

VIVA

158 676 671 zł

165 628 724 zł

4,4

TELE TYDZIEŃ

130 321 371 zł

154 369 160 zł

18,5

WPROST

119 961 694 zł

119 026 938 zł

-0,8

PARTY

93 296 198 zł

101 184 613 zł

8,5

NEWSWEEK POLSKA

110 384 732 zł

100 417 231 zł

-9

PANI

66 307 301 zł

94 020 732 zł

41,8

CLAUDIA

68 232 250 zł

80 010 673 zł

17,3

PRZYJACIÓŁKA

72 665 668 zł

79 754 553 zł

9,8

SHOW

68 896 916 zł

77 524 101 zł

12,5

razem

3 290 503 312 zł

3 690 528 565 zł

12,2

Dołącz do dyskusji: „Pani” z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół „Wprost” i „Newsweek Polska” (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NICO
A gdzie się podziała POLITYKA?
0 0
odpowiedź
User
maroko
Ciekawe czy to kwoty po rabatach
0 0
odpowiedź
User
kondyb
Powinni jeszcze podać o ile wzrosły koszty cennikowe względem 2015 roku. Bo wielu wydawców rok do roku zwiększa koszty w cennikach. Więc np.wzrost o 4,4% to może być tak naprawdę spadek, jeśli podnieśli ceny o 5% w 2016 roku.
0 0
odpowiedź