„Pani” z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół „Wprost” i „Newsweek Polska” (TOP 10)
Przez jedenaście miesięcy 2016 roku magazyny zarobiły na reklamach 3,7 mld zł. Największe wzrosty zanotowały „Pani”, „Tele Tydzień” i „Claudia”. Spadły natomiast przychody tygodników opinii „Wprost” i „Newsweek Polska”.
W okresie od stycznia do listopada 2016 roku wpływy reklamowe magazynów wyniosły 3,69 mld zł i były wyższe od tych osiągniętych w analogicznym okresie 2015 roku o 12,2 proc. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie liderem wśród magazynów pod względem wpływów z reklam pozostaje miesięcznik „Twój Styl”, który w omawianym okresie zarobił 247,2 mln zł, czyli 16,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zachował dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z przychodami w kwocie 165,6 mln zł (wzrost o 4,4 proc. w skali roku), a trzecie miejsce zajmuje tygodnik „Tele Tydzień” (Bauer), który zarobił na reklamach 154,4 mln zł (wzrost w skali roku o 18,5 proc.).
Z czołówki pozostałych magazynów największy wzrost wpływów z reklam miał w okresie styczeń-listopad 2016 w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku miesięcznik „Pani” (Bauer). Reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w tym magazynie w skali roku o 41,8 proc., z 66,3 do 94 mln zł. O 17,3 proc. wzrosły przychody z reklam miesięcznika „Claudia” (Burda Media) – do 80 mln zł.
Z kolei magazyn „Show” (Bauer) zwiększył je o 12,5 proc., do 77,5 mln zł. Na reklamę w „Przyjaciółce” (Edipresse Polska) marketerzy przeznaczyli 79,8 mln zł (9,8 proc. więcej niż rok wcześniej), a w „Party” - 101,2 mln zł (o 8,5 proc. więcej rok do roku).
Spośród dziesięciu największych pod względem wpływów z reklam magazynów tylko dwa tytuły zanotowały w skali roku spadek przychodów z reklam. To tygodniki opinii: „Wprost” i „Newsweek Polska”. Pierwszy z nich zarobił 0,8 proc. mniej (119 mln zł), a drugi – 9 proc.mniej (100,4 mln zł).
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2015 | I-XI 2016 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 211 671 529 zł | 247 162 251 zł | 16,8 |
VIVA | 158 676 671 zł | 165 628 724 zł | 4,4 |
TELE TYDZIEŃ | 130 321 371 zł | 154 369 160 zł | 18,5 |
WPROST | 119 961 694 zł | 119 026 938 zł | -0,8 |
PARTY | 93 296 198 zł | 101 184 613 zł | 8,5 |
NEWSWEEK POLSKA | 110 384 732 zł | 100 417 231 zł | -9 |
PANI | 66 307 301 zł | 94 020 732 zł | 41,8 |
CLAUDIA | 68 232 250 zł | 80 010 673 zł | 17,3 |
PRZYJACIÓŁKA | 72 665 668 zł | 79 754 553 zł | 9,8 |
SHOW | 68 896 916 zł | 77 524 101 zł | 12,5 |
razem | 3 290 503 312 zł | 3 690 528 565 zł | 12,2 |
Dołącz do dyskusji: „Pani” z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół „Wprost” i „Newsweek Polska” (TOP 10)