SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprite na Paradę Równości wprowadza puszki z tęczowym logo

Sprite (marka z portfolio Coca-Coli) wprowadza limitowaną edycję puszki z logo w kolorach tęczy. To gest marki w ramach kampanii „Niech gadają. Żyj rześko" wspierającej różnorodność i prawo do bycia sobą. Sprite jest także partnerem sobotniej Parady Równości w Warszawie.

Akcja Sprite wpisuje się w trwającą właśnie globalną akcję „I love you hater", której istotą jest wspieranie autentyczności, prawa do bycia sobą oraz wolności wyrażania tego.

Marka zwraca uwagę, że hejt i brak równego traktowania osób ze społeczności LGBTQ+ to jeden z przejawów dyskryminacji wobec tych, którzy różnią się od nas wyglądem, kolorem skóry, religią, czy poglądami. Przekaz Sprite brzmi zatem: „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające. Niech gadają. Żyj rześko".

Limitowana edycja puszki z logo w kolorach tęczy, symbolu równouprawnienia osób LGBTQ+, premierowo pojawi się w formie samplingu na Paradzie Równości 8 czerwca w Warszawie, a następnie na lokalnych paradach równości w Polsce - w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu.

W ten sposób marka symbolicznie wspiera społeczność LGBTQ+ w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Ponadto, wspólnie z Fundacją Wolontariat Równości, Sprite utworzył grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizację w innych miastach w Polsce. Razem z Grupą Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.

Sprite przeciwko hejtowi

Komunikacja kampanii „I love you hater” opiera się na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujących komentarzach, z jakimi się spotykali. Dziś, gdy znają swoją wartość i potrafią zdystansować się do ataków, dzielą się swoim doświadczeniem z innymi. Bohaterami „I love you hater” na całym świecie zostały osoby, które same doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, a mimo to spełniają swoje marzenia.

Twarze kampanii to m.in. artyści, sportowcy, społecznicy - np. polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana „rave girl”, mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji, czy zawodniczki damskiej drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Wszyscy oni zetknęli się z krytyką dotyczącą różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazują, że można i warto robić to, co się kocha, podążać za swoją pasją i być wiernym sobie, niezależnie od ocen.

Za adaptację kampanii „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko” na rynek polski odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom, dom produkcyjny Feel Movie wraz z duetem reżyserskim Łukaszem Jakubowskim i Natalią Gronowską. Obsługą PR akcji zajęło się Big Picture, które odpowiadało też za strategię PR w całej Europie.

Dołącz do dyskusji: Sprite na Paradę Równości wprowadza puszki z tęczowym logo

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grześ
Puszki z tęczowej edycji powinny mieć bardziej anatomiczne kształty. Takie moje spostrzeżenie.
odpowiedź
User
ddb
Jak koniecznie chce spadkow przychodow to spoko...selekcja naturalna
odpowiedź
User
grey
Światowa firma to i światowe zachowanie, a nie jakiś zaścianek.
odpowiedź