O Kukizie w social media głównie neutralnie
Paweł Kukiz po głosowaniu w sprawie Lex TVN stał się jednym z bohaterów mediów. Jak jednak wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl, większość publikacji w mediach społecznościowych na temat polityka miała neutralny wydźwięk.
W ubiegłym tygodniu Sejm przyjął projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, nazywany „lex TVN” (stacja TVN24 nazywa go w swoich materiałach „lex anty-TVN”). Poseł PiS Marek Suski zapowiedział złożenie w Senacie poprawki pozwalającej na dalsze nadawanie kanału TVN24 Jeśli poprawka przejdzie, może dojść do podziału TVN Grupy Discovery.
Głosowanie przebiegło po myśli koalicji rządzącej dzięki głosom Pawła Kukiza i dwójki związanych z nim posłów, którzy opowiedzieli się za nowelą, mimo że dwie godziny wcześniej głosowali za odroczeniem obrad do początku września (twierdzili, że zrobili to omyłkowo).
Jeszcze w Sejmie opozycja wybuczała Kukiza, wykrzykując pytanie, co dostał w zamian za to głosowanie od Prawa i Sprawiedliwości. - To jest korupcja polityczna. Wzięli Kukiza do ciemnego saloniku, tam była wierchuszka PiS i były negocjacje. Antysystemowiec stał się największym obrońcą PiS-owiskiego systemu - mówił dla telewizji TVN24 poseł Borys Budka z Platformy Obywatelskiej.
Hejt wylał się na Pawła Kukiza także w sieci: wiele osób (także publicznych) nazywało go tam „szmatą” (Radosław Sikorski) „gnojem” (Janusz Panasewicz) lub wypierało się długoletniej znajomości (Jan Borysewicz). - Ogólnie to hejt od „piewców miłości i tolerancji” mam znacznie większy, niż Paweł Adamowicz, a portale i TVN, który tak bardzo śmierć Adamowicza przeżywał, ten hejt podkręcają – powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kukiz.
57 proc. neutralnych publikacji, tylko 10 proc. negatywnych
Jak jednak wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl, większość wpisów na jego temat w mediach społecznościowych była neutralna.
W dniach 11-15 sierpnia na temat polityka pojawiło się 46 228 publikacji w mediach społecznościowych, z czego większość (83 proc.) na Twitterze. Udział Facebooka wyniósł 11 proc.
57 proc. publikacji było neutralnych, 33 proc. - pozytywnych, a tylko 10 proc. - negatywnych. Najwięcej (15 133) pojawiło się w dniu głosowania (wtedy 63 proc. było neutralnych, 26 proc. - pozytywnych, a 11 proc. - negatywnych).
Dołącz do dyskusji: O Kukizie w social media głównie neutralnie