Pierwsze własne programy i seriale Facebooka w połowie sierpnia 2017 roku
W połowie sierpnia 2017 roku na Facebooku pojawią się pierwsze oryginalne produkcje wideo wyprodukowane na tę platformę przez zewnętrznych partnerów. W pierwszej kolejności użytkownicy serwisu zobaczą krótkie programy i seriale trwające do 10 minut. W dalszej przyszłości do oferty mają trafić dłuższe treści zbliżone do tradycyjnych produkcji telewizyjnych.
Do oferowania oryginalnych treści wideo - programów, seriali i filmów Facebook przygotowywał się od dłuższego czasu. W maju br. pojawiły się informacje na temat umów, które serwis zawarł z niektórymi nadawcami, wśród których są m.in. Vox Media, BuzzFeed, ATTN, Thrillist, NowThis i The Dodo.
W ramach współpracy wydawcy mają tworzyć dla Facebooka dwojakiego rodzaju treści wideo. Pierwszy to seriale, w których jeden odcinek potrwa od 20 do 30 minut. Takie serie zostaną wykupione przez Facebooka i staną się jego własnością. Za serial tego typu serwis zapłaci do 250 tys. dol.
Drugi rodzaj produkcji realizowanych przez wydawców dla Facebooka to serie, w których każda z części będzie trwała od 5 do 10 minut. Za te treści stawki wypłacane przez serwis będą się wahać pomiędzy 10 a 35 tys. dol. Jednak w wypadku takich krótszych materiałów Facebook nie otrzyma ich na wyłączność - wydawcy będą mogli emitować te treści na własnych platformach, a także sprzedawać je na zewnątrz.
W założeniach podczas nadawania filmów od wydawców Facebook zamierza zamieszczać reklamy. W wypadku dłuższych form wszystkie przychody reklamowe będą należały do serwisu. Natomiast wpływy z reklam emitowanych podczas nadawania krótszych form w 55 proc. trafią do wydawców.
Jako donosi serwis Bloomberg opierając się na własnych źródłach w Facebooku zgodnie z pierwotnymi planami pierwsze produkcje będące owocem wspomnianych umów miały pojawić się w serwisie pod koniec czerwca br. Do ich emisji jednak nie doszło z bliżej nieznanych przyczyn technicznych i możliwości produkcyjnych zewnętrznych partnerów.
Teraz nowy termin premiery pierwszych oryginalnych programów i seriali na Facebooku wyznaczono na połowę sierpnia br. Ma to jednak dotyczyć tylko krótszych form trwających maksymalnie 10 minut. Dłuższe produkcje zbliżone do tych pojawiających się na antenach tradycyjnych telewizji (do 30 minut) są planowane na późniejszy okres, zapewne już po wakacjach.
Na razie nie wiadomo dokładnie jakie treści wideo i od których wydawców zostaną zaprezentowane w pierwszej kolejności. Facebook odmówił komentarza w tej sprawie.
Przychód Facebooka w I kwartale br. wyniósł 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Pierwsze własne programy i seriale Facebooka w połowie sierpnia 2017 roku
To początek końca niebieskiego serwisu.