SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pierwszy odcinek „Supermodelki Plus Size” oglądało 1,7 mln widzów. „Dość udany start”

Pierwszy odcinek nowego reality-show Polsatu „Supermodelka Plus Size” zgromadził przed telewizorami średnio 1,71 mln widzów. Stacja w czasie jego emisji była wiceliderem w rynku, przegrywając z TVP2. - Ogólnie oceniłbym start nowego programu pozytywnie, ale na razie nie jest to hit - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia.

W środę, 6 września br. o godz. 20.40 Polsat pokazał pierwszy odcinek nowego reality-show „Supermodelka Plus Size”.

Średnia widownia tej emisji wyniosła 1,71 mln widzów. Przełożyło się to na 12,01 proc. udziału Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Przynajmniej przez 5 minut program obejrzało 3,25 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,61 mln).

Dla porównania, pierwszy odcinek reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazany rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,33 mln osób, co przełożyło się na 9,20 proc. udziału. Oznacza to, że premiera „Supermodelki Plus Size” miała o 380 tys. widzów więcej.

- Oglądalność programu jest znacząco lepsza od zeszłorocznego „Top Chef’a”. Należy jednak pamiętać, że wtedy ten „odświeżony” format przegrał z pierwszą edycją „Azji Express”, której pierwszy odcinek osiągnął bardzo wysokie wyniki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia.

Premiera reality-show wypadła jednak gorzej od pierwszego odcinka reaktywowanego „Idola” pokazanego niemal w tym samym paśmie 15 lutego br. Muzyczne widowisko zgromadziło wówczas 2,08 mln widzów. Przełożyło się to na 13,02 proc. udziału w 4+ oraz 18,26 proc. w 16-49.

- Ciężko porównywać nowy format do startu „Idola”, który swoją premierę miał w okresie zimowym, przez co jego oglądalności w sposób naturalny były wyższe. W przypadku „Idola” już po drugim odcinku było widać, że duża część widzów zawiodła się na reedycji programu. Bardzo ciekawe jaki wynik osiągnie kolejny odcinek „Supermodelki Plus Size” - komentuje nam ekspert.

Polsat w czasie emisji wczorajszego odcinka programu, czyli w paśmie między godz. 20.42, a 22.10 miał 11,39 proc. udziału, co dało mu pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła TVP2, pokazująca wówczas seriale „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 21,30 proc. udziału. Trzeci był TVN („Na Wspólnej, „Milionerzy” i „Azja Express”; 9,77 proc.). Dalej uplasowały się: Czwórka (7,51 proc.) i Jedynka (7,48 proc.).

- Program zaliczył dość udany start. Co prawda w swoim paśmie przegrał z „Na dobre i na złe”, ale jest to serial, który od lat ma stałą widownię, dlatego nie można oczekiwać, że nowy format od razu to zmieni. „Supermodelka Plus Size” przebiła natomiast „Milionerów” i „Azję Express” - oba formaty TVN nie mogą zaliczyć startu sezonu do udanych, bo ich wyniki są dużo słabsze niż w poprzednich sezonach - analizuje Zientek.

Wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat z udziałem na poziomie 15,55 proc. również był wiceliderem tego pasma, ale z nieznaczną stratą do Dwójki.

- Ogólnie oceniłbym start nowego programu pozytywnie, ale na razie nie jest to hit. Czy takim się okaże będzie można ocenić dopiero po emisji kolejnych 2-3 odcinków - komentuje nam ekspert. - Po pierwszym odcinku „Top model”, z którym na pewno często będzie porównywany (nie tylko ze względu na charakter programu, ale i czas emisji), również nie można było powiedzieć, że jest to hit, jakim się stał z kolejnymi emisjami - dodaje.

W programie „#Supermodelka Plus Size” poszukiwana jest najlepsza modelka w rozmiarze XL. W składzie jury znajdują się: Ewa Minge (projektantka mody), Emil Biliński (fotograf), Rafał Maślak (model) i Ewa Zakrzewska (modelka). Pełnią oni również role prowadzących i mentorów. Mentorką uczestniczek będzie również blogerka Macademian Girl.

Na casting do pierwszej polskiej edycji „Supermodelki Plus Size” zgłosiło się ponad tysiąc dziewczyn, z których zaproszenie do kolejnego etapu otrzymały 52 kandydatki spełniające odpowiednie kryteria (rozmiar 42 lub większy, przy wzroście co najmniej 170 cm oraz w przedziale wiekowym 18-28 lat). Z tej grupy jury wyłoniło 15 dziewczyn biorących udział w programie.

Tytuł „Supermodelki Plus Size” zdobędzie tylko jedna dziewczyna. Wśród nagród dla zwyciężczyni znajdą się m.in.: udział w zagranicznym pokazie Ewy Minge - w Paryżu lub Mediolanie, sesja okładkowa w magazynie „Claudia” i 50 tys. złotych od fundatora nagrody głównej - firmy Lida.

Dołącz do dyskusji: Pierwszy odcinek „Supermodelki Plus Size” oglądało 1,7 mln widzów. „Dość udany start”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
WM jak zawsze na wysokim poziomie i obiektywnie dają fajne dane.
a supermodelka nie poszła źle, zobaczymy jak będzie w kolejnych odcinkach.

odpowiedź
User
nie może umknąć
oglądalność TVP1 w środowe wieczory za TV4.
Jacku Kurski GRATULACJA!!!
odpowiedź
User
Maria
I plus modelki polecą w dół, ludzie włączyli z ciekawości o co chodzi.
odpowiedź