Browary obcięły wydatki reklamowe, tylko Kompania Piwowarska ze wzrostem
W I połowie br. wydatki reklamowe producentów piwa spadły o kilka procent. Zmniejszyły je Grupa Żywiec, Carlsberg Polska, Browar Namysłów i Van Pur. Jedynie Kompania Piwowarska mimo pandemii przeznaczyła więcej rok do roku na reklamy swoich marek. Browary więcej wydały w telewizji i magazynach, zredukowały budżety m.in. na reklamę radiową i zewnętrzną.
Producenci piwa wydali na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) w okresie od stycznia do czerwca br. 356,8 mln zł, czyli 7,7 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, netto, bez rabatów i VAT).
Pozycję największego reklamodawcy w tej kategorii utrzymała Kompania Piwowarska, która jako jedyna firma z czołówki 5 największych pod względem nakładów na reklamę zwiększyła swój budżet w tradycyjnych mediach. Firma podniosła je rok do roku o 8,4 proc., z 156,6 mln zł do 169,7 mln zł.
Druga na podium Grupa Żywiec zredukowała wydatki reklamowe o 13 proc., do 91,4 mln zł, a trzeci Carlsberg Polska – wydał 21,4 proc. mniej niż rok temu, było to 71,4 mln zł.
Wydatki reklamowe Browaru Namysłów zmalały o 28,2 proc., do 9,2 mln zł, a firmy Van Pur - o 24,1 proc., do 8,3 mln zł.
Więcej w telewizji i magazynach, mniej na radio i OOH
Browary najwięcej wydały w omawianym okresie na reklamę w telewizji – zostawili tu 341,3 mln zł, czyli 5,8 proc. więcej niż rok temu.
11,8 mln zł zainwestowały w reklamę na nośnikach reklamy zewnętrznej, ograniczając te inwestycje rok do oku o 68,8 proc., z 35,5 mln zł do 11,8 mln zł.
Blisko 1,8 mln zł producenci piwa przeznaczyli na reklamy w magazynach, co oznacza zwiększenie wydatków w nich rok do roku o 2,8 proc. O 55,3 proc. wzrosły też wydatki na reklamę zewnętrzną w metze, do 1,1 mln zł.
O ponad połowę mniej pieniędzy browarów trafiło do radia i gazet. Stacje radiowe w I połowie tego roku zarobiły na reklamach piwa 720,3 tys. zł, czyli 54,8 proc. mniej w porównaniu z I połową 2019 roku. W gazetach wydatki te spadły o 57,6 proc., do 87,8 tys. zł.
Z danych Kantar Media wynika też, że producenci piwa w I półroczu br. nie wydali nic na reklamę kinową, podczas gdy rok temu zostawili w kinach 24,3 mln zł. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że od pierwszej połowy marca br. do czerwca kina były nieczynne z powodu pandemii koronawirusa.
Dołącz do dyskusji: Browary obcięły wydatki reklamowe, tylko Kompania Piwowarska ze wzrostem
Eh... gdzie te czasy, gdy był to lokalny browar. Pamiętam ich piwa jeszcze z lat 90. Nie były to wyżyny smaku ale były niezłe. Później dołowali w czasach Ryana i miąłem wrażenie, że się odbili. Szkoda, że tak to się skończyło.