PKP Intercity ruszyło z nową ofertą biletów Promo. System szybko padł
Od czwartku 5 maja spółka PKP Intercity wprowadziła dynamiczne taryfy na wszystkie swoje połączenia. Dla pasażerów oznaczać to ma więcej możliwości zakupu przejazdu w promocyjnej cenie. Polacy ruszyli do poszukiwania tańszych biletów i w czwartek popołudniu system na stronie PKP Intercity przez pewien czas nie działał prawidłowo.
- Obecnie odnotowujemy zwiększony ruch w naszym systemie sprzedaży. Prosimy powtórzyć próbę za kilka minut lub w późniejszym terminie. Zachęcamy też do sprawdzenia innych form zakupu biletu – aplikacji IC Mobile Navigator bądź na www.bilkom.pl otwiera się w nowym oknie. Prowadzimy prace mające na celu zwiększenie wydajności systemu - podano w komunikacie na stronie PKP Intercity, który wyświetlał się po próbie wyszukania połączenia.
Późnym popołudniem system ponownie pozwalał na zakup biletów. Poprosiliśmy PKP Intercity o komentarz dot. awarii, ale na razie nie dostaliśmy odpowiedzi.
Nowa oferta Promo w pociągach PKP Intercity
Od 5 maja oferta Promo zaczęła obowiązywać w pociągach kategorii InterCity (IC) i Twoich Linii Kolejowych (TLK) i zastąpiła dotychczasową – Wcześniej. PKP Intercity stworzyła w ten sposób jednolity system, ponieważ od lata 2021 r. Promo działa już w pociągach ekspresowych, czyli połączeniach kategorii Express InterCity Premium (EIP, czyli Pendolino) oraz Express InterCity (EIC). Nie zmieniają się ceny bazowe, od których będą naliczane zniżki.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jakie-wyniki-finansowe-telewizja-polska-dane-za-2021-rok-ile-zarabia-jacek-kurski ##
Teraz dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie zależy od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, na czym bazowała oferta Wcześniej, a od popularności danego pociągu. PKP Intercity zarządza liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od m.in. prognozowanej frekwencji, tras przejazdu czy godzin odjazdu.
- Zadaniem proponowanych przez nas promocji jest zaoferowanie pasażerom realnej korzyści, która zachęci ich do wyboru pociągu zamiast innego środka transportu. W tym przypadku to podróż w jak najlepszej cenie. Nowa oferta Promo tworzy jednolity, ogólnodostępny system promocji dla pasażerów wszystkich pociągów PKP Intercity. Daje również duży wachlarz możliwości przy wyborze połączenia – czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Tego typu rozwiązania są powszechne na zachodzie Europy – tłumaczył pod koniec kwietnia Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
PKP zachęca: "Zostań łowcą promo"
PKP Intercity zachęca do poszukiwania promocji biletowych pod hasłem "Zostań łowcą promo". W wyszukiwarce biletów na stronie PKP Intercity pojawił się suwak za pomocą którego możemy określić maksymalną cenę biletu, którą jesteśmy w stanie zapłacić.
Przed wprowadzeniem nowej oferty PKP wskazywało, że np. najtańszy bilet w promocji na trasie z Warszawy do Krakowa będzie kosztować 19 zł, podczas gdy w zwykłej cenie ta relacja wyceniona jest na 68-73 zł.
Warto jednak dodać, że teraz na popularnych trasach zapłacić trzeba będzie więcej za połączenia np. w piątki i niedziele, gdy w związku z weekendowymi wyjazdami liczba pasażerów jest większa. Taniej może być natomiast np. w środy czy czwartki.
Dołącz do dyskusji: PKP Intercity ruszyło z nową ofertą biletów Promo. System szybko padł