Nie działa cofanie kanałów w Playerze po aktualizacji aplikacji
Od kilku dni części subskrybentom serwisu streamingowego Player nie działa funkcja catch up TV, czyli możliwość odtworzenia oferty kanałów telewizyjnych z ostatniego tygodnia. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że do usterki doprowadziła aktualizacja aplikacji platformy w systemie operacyjnym Android TV.
7-dniowe catch up TV to atut serwisu streamingowego Player. Dzięki tej funkcji można odtworzyć dowolny program wyemitowany na posiadanych w pakiecie kanałach z ostatniego tygodnia i przewinąć bloki reklamowe. To przydatna funkcja, bo w katalogach wideo na żądanie, platforma TVN Warner Bros. Discovery nie umieszcza wszystkich produkcji emitowanych na linearnych antenach.
Tygodniowe catch up TV oferuje też Telewizja Polska w swojej aplikacji TVP Go, ale jest ona dostępna tylko na urządzeniach mobilnych i dla odbiorców naziemnych z urządzeniami obsługującymi HbbTV i podłączonymi do internetu. Z blisko 8-godzinnego catch up TV mogą skorzystać użytkownicy Canal+ online, a w przypadku Polsat Box Go to blisko 4 godziny.
„Pracujemy nad wprowadzeniem poprawek”
Aby w Playerze skorzystać z catch up TV, trzeba przejść do zakładki „Kanały TV”, a potem „Program TV”. Później można włączyć przekaz danego kanału na żywo lub wskazać datę i audycję z ostatniego tygodnia, którą chcemy obejrzeć. Od kilku dni po wykonaniu takiego wyboru, serwis nie przenosi nas do wybranego programu, tylko aplikacja Playera wyłącza się i widzimy menu główne systemu operacyjnego Android TV.
Po wystąpieniu tego błędu ciężko nawet uruchomić ponownie Playera. Trzeba wejść do ustawień Android TV i w dziale aplikacje wymusić zatrzymanie Playera, aby uruchomienie aplikacji było w ogóle możliwe. Nie rozwiązuje to problemu z cach up TV. Nie pomaga też restart telewizora lub przystawki, routera czy odinstalowanie i zainstalowanie ponowne aplikacji. Taki problem nie występuje na telefonach komórkowych i komputerach. W Android TV działa przekaz na żywo kanałów linearnych i większość pozycji VoD. Większość, bo już od wielu miesięcy urządzenia z tym systemem operacyjnym nie radzą sobie z odtwarzaniem starszych produkcji z oferty Playera. Problem może dotyczyć kodeka.
Obsługa techniczna dość szybko reaguje na zgłoszenie usterki. - Bardzo mi przykro, że wystąpiła u Pana ta sytuacja. Po aktualizacji aplikacji odnotowaliśmy problem z odtwarzaniem wcześniejszych materiałów na kanałach TV na urządzeniach o oprogramowaniu Android TV. Przekazałam Pana zgłoszenie do naszego Działu Technicznego. Zapewniam, że pracujemy nad wprowadzeniem odpowiednich poprawek. Jak tylko rozwiążemy tę sprawę, od razu Pana o tym poinformujemy – to jedna z wiadomości wysłanych przez Zespół Obsługi Klienta Playera. Nie wiadomo dlaczego aktualizacja zakłóciła działanie funkcji catch up TV. Kilka dni temu informowaliśmy, że niedługo Player wdroży adresowalne reklamy. Długotrwałym subskrybentom, którzy przy okazji usterki chcą zrezygnować z Playera, system komputerowy proponuje miesiąc bezpłatnego korzystania z serwisu.
Player w 2024 roku może zniknąć z rynku
W marcu br. szef finansowy Discovery Gunnar Wiedenfels zdradził, że po fuzji tej firmy z WarnerMedia dojdzie do połączenia serwisów HBO Max i Discovery+. W Polsce Discovery+ to biblioteka wchodząca w skład Playera. Później koncern poinformował, że nowa platforma wystartuje na początku 2024 roku. Na polskim rynku może więc zastąpić serwisy HBO Max, Player i TVN24 Go.
Pod koniec sierpnia informowaliśmy, że Player zdecydował się na podwyżkę cen swoich pakietów. Pakiet Playera z reklamami, który kosztował dotąd 8 zł miesięcznie, teraz kosztuje 10 zł. Z 18 zł do 20 zł wzrosła zaś miesięczna cena pakietu platformy bez reklam. Platforma tłumaczyła to inwestycjami w ofertę programową. W marcu portal Wirtualnemedia.pl poinformował, że Player ma około 1,5 mln subskrybentów.
Dołącz do dyskusji: Nie działa cofanie kanałów w Playerze po aktualizacji aplikacji