Od wtorku cała oferta Player.pl w płatnej ofercie. „Podobnie jak wiele światowych serwisów premium”
Od wtorku 16 lutego wszystkie treści serwisu Player.pl (Grupa TVN Discovery) dostępne będą wyłącznie w płatnych pakietach. W ramach nowego pakietu, kosztującego 4 zł miesięcznie, będą emitowane reklamy.
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, od 16 lutego w Playerze będą dostępne trzy podstawowe pakiety. Pierwszy z nich to pakiet „Player”, który daje dostęp do niemal całej biblioteki serwisu (wykluczenie to Canal+, HBO i TVOD). Zawiera wszystkie produkcje TVN Grupa Discovery, wybrane formaty partnerskich grup medialnych (np. Viacom), prapremiery, produkcje Player Original oraz kolekcję discovery+, w tym discovery+ Originals.
Pakiet „Player” to treści obecnego pakietu „Start VOD”. Jego standardowy miesięczny abonament kosztuje 15 zł (w promocji za 7,5 zł przez pierwsze 30 dni).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Nowym pakietem na platformie będzie „Player z reklamami”. Obejmuje identyczne treści, jak w pakiecie „Player”. Różnica jest taka, że w ofercie „Playera z reklamami” nadal będą emitowane spoty reklamowe. Jego cena to 4 zł za 30 dni.
W tej cenie jednak użytkownicy uzyskają dostęp do większości treści, które dotychczas nie były w ofercie Playera w modelu AVOD (m.in. przedpremierowych odcinków seriali i programów).
Trzecim pakietem jest „Player + TV”, w którego ofercie są treści pakietu „Player”, a także streaming niemal 30 kanałów telewizyjnych. Pakiet „Player + TV” to treści obecnego pakietu „Start VOD + TV”. Jego standardowy miesięczny abonament kosztuje 30 zł.
Bez zmian za dodatkową opłatą w Playerze będą dostępne pakiety z kanałami HBO, Canal+ czy Eleven Sports.
"Chcemy uprościć model korzystania z Playera"
- Podobnie jak wiele światowych serwisów premium, zdecydowaliśmy się przejść na model biznesowy oparty całkowicie na subskrypcji. Rezygnujemy z podziału na AVOD i SVOD, gdyż chcemy uprościć model korzystania z platformy, a jednocześnie zapewnić widzom korzystającym z naszych usług jak najlepsze wrażenia - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Grupy Discovery.
- Od 16 lutego dostęp do większej liczby produkcji na Playerze - w tym tytułów Player Original, discovery+ Originals oraz prapremier - stanie się możliwy dla szerszej grupy odbiorców, a podział usług na pakiety będzie prostszy i bardziej przejrzysty - dodaje.
Według badania Mediapanel w styczniu br. Player.pl miał 3,85 mln użytkowników.
Pod koniec sierpnia ub.r. ówczesny prezes TVN Piotr Korycki poinformował, że z płatnych pakietów na Playerze korzysta 375 tys. użytkowników. Na początku grudnia ub.r. do oferty Player.pl włączona została kolekcja discovery+.
Player stanie się drugą w pełni subskrypcyjną usługą internetową nadawcy. W połowie 2019 roku firma uruchomiła platformę TVN24GO z programami na życzenie i streamingiem stacji TVN24 i TVN24 BiS.
W 2019 roku TVN osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5 proc. do 2,07 mld zł oraz wyniku netto ze 157,71 mln zł straty do 540,57 mln zł zysku. Firma na koniec roku zatrudniała 1,6 tys. osób, zwiększyła wydatki na wynagrodzenia, marketing i badania.
Natomiast spółka Discovery Polska w 2019 roku osiągnęła wzrost przychodów o 18,3 proc. do 113,97 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 5,3 mln zł zysku do 7,92 mln zł straty. Przesądziło o tym obniżenie z 33 mln zł do zera posiadanych udziałów Green Content, nadawcy kanału Metro. Green Content miał 10,23 mln zł wpływów, 22,02 mln zł kosztów operacyjnych i 10,99 mln zł straty netto.
Dołącz do dyskusji: Od wtorku cała oferta Player.pl w płatnej ofercie. „Podobnie jak wiele światowych serwisów premium”