Plotek stracił przewagę nad sekcją o2.pl i Pudelkiem, mocno w dół witryna Radia ZET
Po znaczącym spadku liczby użytkowników Plotek ma minimalną przewagę nad sekcją show-biznesową o2.pl, która osiągnęła duży wzrost, i Pudelkiem. Najmocniej zmalała odwiedzalność działu o show-biznesie na portalu Radia ZET.
W maju br. Plotek (Agora), jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 7,56 mln użytkowników, czyli 25,29 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na platformie średnio 8 minut i 32 sekundy - wynika z danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Minimalnie niższe zasięgi zanotowały dwie witryny Grupy Wirtualna Polska: sekcja show-biznesowa o2.pl (7,56 mln użytkowników i 25,28 proc. zasięgu) i Pudelek.pl (1,55 mln internautów i 25,25 proc. zasięgu). W pierwszej odwiedzający spędził średnio 4 minuty i 56 sekund, a w drugiej - 28 minut i 37 sekund.
Pudelek jest zdecydowanym liderem pod względem przeciętnego czasu korzystania, z pozostałych platform poziom 10 minut jedynie nieznacznie przekroczyły Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska) i Pomponik (Grupa Polsat-Interia). W tej pierwszej witrynie 7,23 mln internautów spędziło średnio 10 minut i 38 sekund, a druga zanotowała 6,35 mln użytkowników, 21,23 proc. zasięgu oraz 12 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W drugiej części zestawienia są sekcje show-biznesowe trzech portalu ogólnotematycznych. Na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) taki dział zanotował 5,5 mln użytkowników, 18,39 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 24 sekundy średniego czasy spędzonego przez internautę, na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 5,31 mln odwiedzających, 17,76 proc. zasięgu oraz 5 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na portalu Radia ZET - 2,84 mln internautów, 9,51 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 3 sekundy średniego czasu korzystania.
Jastrzabpost.pl przyciągnął 4,47 mln internautów (co dało 14,95 proc. zasięgu), każdego średnio na 7 minut i 11 sekund, a serwis magazynu „Party” (Burda International Polska) odwiedziło 2,53 mln użytkowników (8,46 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 23 sekundy.
W porównaniu z kwietniem Plotek stracił 625,6 tys. użytkowników (to 7,6 proc. w dół) i 3 sekundy średniego czasu korzystania (0,6 proc.).
Za to sekcja show-biznesowa o2.pl osiągnęła wzrost o 1,42 mln odwiedzających (23,1 proc.) i 47 sekund spędzonych przeciętnie przez internautę (18,9 proc.), a Pudelek.pl - o 131,7 tys. użytkowników (1,8 proc.) i 26 sekund średniego czasu korzystania (1,5 proc.). W efekcie obie witryny pod względem liczby użytkowników mocno zbliżyły się do Plotka.
Sekcja show-biznesowa Radiozet.pl bez 1,6 mln internautów
Prawie wszystkie pozostałe platformy zanotowały spadki w obu statystykach. Najwięcej stracił dział show-biznesowy portalu Radia ZET - 1,58 mln użytkowników (35,8 proc.) i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania (29,3 proc.).
Na Plejadzie ubyło 70,8 tys. internautów (1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 38 sekund (5,6 proc.). Pomponik stracił 348,3 tys. użytkowników (5,2 proc.) i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania (1 proc.), a sekcja show-biznesowa WP.pl - 370,6 tys. internautów (6,3 proc.) i 45 sekund średniego czasu korzystania (14,6 proc.).
Jastrzabpost.pl zanotował spadek o 423,9 tys. użytkowników (8,7 proc.) i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,7 proc.), a Party.pl - o 85,7 tys. odwiedzających (3,3 proc.) i 13 sekund średniego czasu (6 proc.).
Natomiast w dziale show-biznesowym Fakt.pl liczba internautów wzrosła o 202,7 tys. (4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 22 sekundy (6,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Plotek stracił przewagę nad sekcją o2.pl i Pudelkiem, mocno w dół witryna Radia ZET