PMPG prognozuje, że osiągnie w br. 64 mln zł przychodu
Zarząd Platformy Mediowej Point Group podał nową prognozę wyników finansowych na 2014 rok. Zakłada ona, że spółka osiągnie przychody na poziomie 64,1 mln zł, a jej wynik EBITDA wyniesie 8 mln zł.
PMPG spodziewa się w tym roku stabilnych przychodów ze sprzedaży i wzrostu rentowności na poziomie EBITDA o ponad 17 proc., licząc od korekty prognozy wyników za ub.r. z grudnia. Zakłada ona, że w ub.r. przychody PMPG wyniosą 62,9 mln zł (o 18 proc. mniej niż spółka prognozowała w marcu ub.r.), a wynik EBITDA wyniesie 6,8 mln zł (wzrost o 69 proc. względem marcowej prognozy, więcej na ten temat). Wyniki finansowe za 2013 rok spółka ma podać w najbliższą środę.
Zarząd PMPG zapowiada, że w 2014 roku firma zakończy procesy optymalizacji, które mają pozytywny wpływ na opisany wyżej wzrost rentowności, a zarząd będzie poszukiwał nowych linii przychodowych, w tym potencjalnych akwizycji.
Zaprezentowana prognoza opiera się na dwóch rodzajów założeń: zależnych od zarządu PMPG i niezależnych od niego. Do czynników, na które zarząd ma wpływ, zaliczane są: wzrost efektywności operacyjnej, restrykcyjna polityka budżetowa, zakupy oszacowane na bazie aktualnych umów, utrzymanie obecnego udziału w rynku reklamy i prasy, konieczność zwiększenia wsparcia na rozwój aplikacji internetowych i mobilnych.
Natomiast założenia niezależne od wydawcy to: utrzymanie kursu euro na poziomie 4,30 zł, wzrost gospodarczy na poziomie 2,7 proc., spadek wydatków na reklamę w czasopismach na poziomie 10-14 proc., konsolidacja konkurentów i konkurencyjność na rynku tygodników opinii, zwiększanie wykorzystania technologii cyfrowych, rozwój kultury informatycznej.
W piątek cena akcji PMPG, notowanych na GPW w Warszawie, wyniosła 42 groszy, czyli o 12,5 proc. mniej niż dzień wcześniej.
Dołącz do dyskusji: PMPG prognozuje, że osiągnie w br. 64 mln zł przychodu