SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Poczty mailowe: zyskuje Gmail, w dół serwisy Wirtualnej Polski i Onetu

Najpopularniejszym serwisem poczty mailowej pozostaje Poczta.wp.pl, przy czym w skali roku zanotowała spory spadek zasięgu, podobnie jak witryny Onetu i Interii, i ma już niewielką przewagę nad zyskującym Gmailem. Na o2.pl poczta mailowa generuje ponad trzy czwarte całego ruchu.

Serwis mailowy na WP.pl w marcu br. odwiedziło 5,87 mln internautów, którzy wykonali w nim 1,49 mld odsłon (w tym 143,4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 7 godzin i 8:57 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna miała o 172,9 tys. użytkowników więcej niż Gmail, który nie jest objęty w badaniu audytem site-centric, dlatego nie ma jego dalszych statystyk.

Pocztę mailową Onetu odwiedziło 4,19 mln internautów, którzy wykonali 644,4 mln odsłon. Poczta.o2.pl zanotowała 2,95 mln użytkowników i 733,9 mln odsłon, a Poczta.interia.pl - 2,49 mln użytkowników i 177,2 mln odsłon. Na tych dwóch stronach internauci spędzili średnio po ponad 7 godzin, a na witrynie Onetu - 6 godzin i 37 minut.

Z pocztą mailową o2.pl całkowicie zintegrowany jest Tlen.pl, który w marcu br. miał 417,5 tys. użytkowników, 88,4 mln odsłon oraz 6 godzin i 41:42 minuty - te statystyki zostały włączone do danych poczty o2.pl.

Pozostałe serwisy mailowe są zdecydowanie mniej popularne - żaden z nich nie osiągnął w marcu poziomu 500 tys. użytkowników. W tej grupie jest m.in. Poczta.gazeta.pl z 241,6 tys. użytkowników, 3,6 mln odsłon i 32:23 minuty średniego czasu korzystania.

Czołowe serwisy poczty mailowej w marcu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

WP.pl - poczta

5 866 551

1 489 802 488

143 389 461

07:08:57

27,09%

Gmail.com

5 693 611

-

-

-

26,29%

Onet.pl - poczta

4 189 693

644 378 804

5 578 254

06:37:02

19,34%

o2.pl - poczta

2 974 878

733 949 191

60 326 782

07:24:56

13,73%

Interia.pl - poczta

2 489 310

177 161 560

39 958 371

07:05:39

11,49%


Poczta mailowa na WP.pl w ciągu roku straciła 311 tys. użytkowników (to 5 proc. w dół). Co prawda liczba odsłon serwisu zwiększyła się aż o 952,5 mln (czyli o 177,2 proc.), a średni czas korzystania z niego o 34:17 minuty (8,7 proc. w górę), ale te wzrosty - podobnie jak w przypadku witryn Onetu i o2.pl - wynikają głównie z przejścia przez portal w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat).

Za to Gmail zyskał w skali roku 469,1 tys. polskich użytkowników (to 9 proc. w górę). Serwis od kilku lat notuje systematyczne wzrosty zasięgu - w 2012 i pierwszej połowie 2013 roku miał zazwyczaj po 4-4,5 mln odwiedzających, w drugim półroczu 2013 roku - już 4,5-4,9 mln. W styczniu ub.r. po raz pierwszy przekroczył poziom 5 mln użytkowników (zanotował ich 5,11 mln), a styczniu br. osiągnął rekordowe jak dotąd 6 mln użytkowników i pierwszy raz wyprzedził serwis mailowy WP.pl, który odwiedziło 5,91 mln internautów.

Poczta na Onet.pl straciła w skali roku 233,5 tys. użytkowników (5,3 proc. w dół), a na o2.pl zyskała 35,4 tys. (1,3 proc. w górę). Serwis mailowy Interii przy 81,4 tys. odwiedzających mniej niż rok wcześniej (3,2 proc. w dół) zanotował o 13,6 mln odsłon więcej i 55:23 minuty dłuższy średni czas korzystania (to wzrosty o 8,3 i 15 proc.).

Czołowe serwisy poczty mailowej rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

marzec 2015

marzec 2014

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

WP.pl - poczta

5 866 551

1 489 802 488

07:08:57

6 177 574

537 366 917

06:34:40

Gmail.com

5 693 611

-

-

5 224 520

-

-

Onet.pl - poczta

4 189 693

644 378 804

06:37:02

4 423 157

188 306 906

05:09:13

o2.pl - poczta

2 974 878

733 949 191

07:24:56

3 075 298

289 834 440

02:08:50

Interia.pl - poczta

2 489 310

177 161 560

07:05:39

2 570 727

163 540 628

06:10:16


Portalowi o2.pl poczta mailowa zapewniła w marcu ok. 80 proc. ruchu, a WP.pl - ok. połowy (w tym przypadku statystyki poczty o2.pl podajemy bez ruchu z domeny Tlen.pl). Na Onecie z poczty skorzystało 30,3 proc. wszystkich użytkowników, wykonując 20 proc. odsłon całego portalu, a na Interii było to 28,6 proc. użytkowników i 18,2 proc. odsłon.

Zdecydowanie najmniejsze znaczenie poczta mailowa ma w statystykach Gazeta.pl - w marcu skorzystało z niej tylko 3 proc. użytkowników portalu, generując ruch stanowiący 0,9 proc. jego wszystkich odsłon.

Poczty mailowe głównych portali w marcu 2015 (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

poczta mailowa

cały portal

proc. RU

proc. odsłon

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

WP.pl

5 866 551

1 489 802 488

07:08:57

11 849 285

2 784 082 282

05:27:08

49,51

53,51

Onet.pl

4 189 693

644 378 804

06:37:02

13 812 067

3 209 219 711

05:05:37

30,33

20,08

o2.pl

2 714 855

645 592 085

07:05:47

3 569 040

751 457 317

05:50:49

76,07

85,91

Interia.pl

2 489 310

177 161 560

07:05:39

8 712 597

974 322 230

03:17:39

28,57

18,18

Gazeta.pl

241 579

3 581 042

00:32:23

7 929 776

393 392 507

00:53:10

3,05

0,91

Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe: zyskuje Gmail, w dół serwisy Wirtualnej Polski i Onetu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nq
GMail jest dobra poczta ale nie ma co ukrywać ze jest bardzo mocno powiązany z zakupem smartphona na androidzie. Kiedyś prowadzono batalię przeciwko Microsoftowi, że razem z systemem dostarcza przeglądarkę IE a teraz są moim zdaniem poważniejsze zagrożenia a jakoś nikt z Google nie walczy z ich praktykami monopolistycznymi
odpowiedź
User
uzytkownik
coraz więcej bzdurnych reklam w WP, dlatego ludzie odchodzą. Sam zmieniłem pocztę, bo miałem dość tego spamu
odpowiedź