Point Group ogranicza projekty o niższej rentowności
Platforma Mediowa Point Group (PMPG) - wydawca m.in. tygodnika "Wprost" - deklaruje, że odnotowany w I kw. br. spadek przychodów był efektem wygaszania projektów o niższej rentowności, a także gorszej koniunktury na rynku reklamy. Równocześnie spółka podkreśla, że inwestuje w nowe projekty.
"Niższe niż w analogicznym okresie 2011 r. przychody są wynikiem zarówno ograniczenia działalności o niskiej rentowności, jak i niekorzystnej koniunktury na rynku reklamowym, w szczególności na rynku reklamy prasowej" - czytamy w komunikacie spółki.
PMPG deklaruje, że poprzez sukcesywne ograniczanie linii biznesowych o niskiej rentowności obniżyła poziom kosztów własnych sprzedaży. Kwotowo spadek ten okazał się jednak mniejszy niż spadek przychodów, czego rezultatem jest niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku wynik na pozycji zysk brutto ze sprzedaży. Wyższa jednak była marża brutto ze sprzedaży, która wyniosła 50,3% wobec 48,4% w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Według Point Group, spadek zysku operacyjnego w I kw. 2012 r. wiąże się ze wzrostem kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, w tym nakładów ponoszonych na umacnianie pozycji rynkowej dwutygodnika "Bloomberg Businessweek Polska" oraz kosztów dodatkowych usług doradczych. Koszty te związane są m.in. z przygotowaniem nowych projektów oraz pracami nad rozwojem nowych źródeł przychodów w ramach grupy.
"Mimo nie najlepszej koniunktury, Grupa kontynuuje rozwój organiczny i ponosi koszty nowych projektów, które mają wpłynąć na dywersyfikację źródeł przychodów i ich wzrost w średnim okresie, co umocni pozycję GK w wybranych segmentach rynku" - powiedział prezes Michał M. Lisiecki.
Wkrótce PMPG uruchomi m.in. internetowe studio telewizyjne, które będzie dostarczało treści wideo dla wszystkich serwisów grupy.
Platforma Mediowa Point Group miała 0,65 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2012 roku wobec 1,46 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 15,03 mln zł wobec 17,25 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Point Group ogranicza projekty o niższej rentowności