SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” lepsza od „Newsweeka” i „Uważam Rze”. Ostro w dół "Przekrój" i „Wprost”

W sierpniu br. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się może „Newsweek Polska”, z kolei najwięcej straciły  „Przekrój” i "Wprost".

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w sierpniu br. wyniosła 139 523 egz. i była o 1,13 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 1,59 proc. do 138 058 egz.

Trzecie miejsce w sierpniu br. zajął tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy wzrost sprzedaży wynoszący 21,53 proc. i jego wynik uplasował się na poziomie 135 134 egz. Od końca marca br. tytułem kieruje Tomasz Lis.

Z pozycji lidera dopiero na czwarte miejsce spadł tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 6,28 proc. do 132 489 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł (więcej na ten temat), ale kosztuje i tak mniej niż „Newsweek” czy „Polityka” ukazujące się cały czas w cenie 5 zł.

Trzeba jednak podkreślić, że różnice w sprzedaży między czterema najpopularniejszymi tytułami są nieznaczne, wynoszą maksymalnie ok. 7 tys. egz. Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował bowiem w sierpniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 73 372 egz., czyli o 30,90 proc. niższą niż rok wcześniej.

Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 42,18 proc. i w sierpniu br. wyniosła zaledwie 20 063 egz.

Wirtualnemedia.plsierpień
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny200987140475139523201126138244137960
Polityka192008138058138058189749135892135892
Newsweek Polska189092155365135134173861123679111191
Uważam Rze213311132994132489257197141628141374
Wprost16573414508273372178196128189106184
Gazeta Polska13556263634629121363837438373278
Przegląd609002007020070609002367223672
Przekrój473162587320063720004050634700
Tygodnik Powszechny326471681016019382472020416257
Przewodnik Katolicki3501025633294639960263363149


Oba ukazujące się tygodniki z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zanotowały w sierpniu br. spadki sprzedaży. Minimalnie więcej straciło „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,80 proc. do 16 846 egz. Z kolei sprzedaż „Tygodnika Angory” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) zmniejszyła się o 6,70 proc. do 372 873 egz.

Wirtualnemedia.plsierpień
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora532597372873372873540439399667399667
Forum296271684616846317251807618076


W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość tytułów odnotowało wzrosty sprzedaży. Najwięcej zyskało „Forum”, którego wynik poszedł do góry o 14,30 proc. Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie Sp z o. o.) - w dół o 7,28 proc.

Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPsierpieńlipiec
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny200987140475139523198561133000132033
Polityka192008138058138058186000130020130020
Newsweek Polska189092155365135134194564150033129490
Uważam Rze213311132994132489213233128617128117
Wprost1657341450827337216898012821871570
Gazeta Polska13556263634629121365476843767851
Przegląd609002007020070609002066020660
Przekrój473162587320063452132644320633
Tygodnik Powszechny326471681016019315321658315825
Przewodnik Katolicki3501025633294635010250452960
WIRTUALNEMEDIA.PL
Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPsierpieńlipiec
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora532597372873372873533834364412364412
Forum296271684616846292741473914739

Dołącz do dyskusji: „Polityka” lepsza od „Newsweeka” i „Uważam Rze”. Ostro w dół "Przekrój" i „Wprost”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Przekrój
ma 3 czytelników mniej niż "Przegląd". Może tercet Hajdi-Talaga-Wróblewski zaczęliby czytać, to wskoczą o oczko wyżej?
odpowiedź
User
OGÓREK
Dlaczego w zestawieniu brakuje danych o sprzedaży Najwyższego Czasu?
odpowiedź
User
Niewiem
A czym rozni sie "Rozpow. platne razem" od "Sprzedaz ogolem"? Bo w przypadku Wprost roznica miedzy tymi kategoriami jest duza
odpowiedź