„Polityka” przed „Newsweekiem”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (dane za trzy kwartały)
Najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii po trzech kwartałach br. był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazły się „Polityka” i „Newsweek”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 141 025 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku obniżyła się ona o 0,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 121 346 egz., czyli o 2,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten w br. kosztuje 5,90 zł, a rok wcześniej - 5 zł.
Na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 119 716 egz., czyli o 5,59 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Czwartą pozycję zajął tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 78 325 egz., po spadku o 18,96 proc. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku „W Sieci” kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.
Na piątym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 62 275 egz. uplasował się „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 31,59 proc. Tytuł ten obecnie kosztuje 5,95 zł, o 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Z kolei jedyny wzrost odnotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 1,53 proc. i wyniosła 17 759 egz.
Wirtualnemedia.pl | I - III kwartał | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 630 | 141 025 | 141 025 | 200 675 | 141 847 | 141 093 |
Polityka | 175 951 | 121 349 | 121 346 | 180 439 | 124 810 | 124 780 |
Newsweek Polska | 180 023 | 119 719 | 119 716 | 192 871 | 133 139 | 126 806 |
W Sieci | 164 479 | 78 327 | 78 325 | 205 088 | 96 660 | 96 649 |
Tygodnik Do Rzeczy | 145 630 | 71 301 | 62 275 | 189 217 | 100 200 | 91 037 |
Wprost | 141 913 | 132 330 | 62 090 | 152 657 | 135 362 | 63 938 |
Gazeta Polska | 124 930 | 45 150 | 44 551 | 135 737 | 57 952 | 57 318 |
Przegląd | 51 000 | 18 375 | 18 375 | 54 933 | 18 761 | 18 761 |
Tygodnik Powszechny | 37 979 | 18 249 | 17 759 | 36 921 | 19 481 | 17 492 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 488 134 | 308 334 | 308 334 | 494 405 | 336 973 | 336 973 |
Dołącz do dyskusji: „Polityka” przed „Newsweekiem”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie (dane za trzy kwartały)