„Polityka” wyprzedziła „Newsweek”. „Wprost” sprzedaje już tylko 25 tys. egz.
W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka”, która wyprzedziła „Newsweek”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” - na przeciwnym biegunie „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2016 roku wyniosła 135 410 egz. Było to o 6,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 3,41 proc. do 120 312 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. zmalała względem marca ub.r. o 3,80 proc. i wyniosła ona 118 682 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 977 egz., po spadku o 4,91 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 5,75 proc. do 56 254 egz.
Przedostatnią lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 16,03 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 21 879 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w marcu br. wyniósł 25 613 egz., czyli mniej o 42,63 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
marzec |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
192 299 |
135 410 |
135 410 |
208 704 |
144 435 |
144 435 |
-6,25% |
Polityka |
168 284 |
120 485 |
120 312 |
170 551 |
116 377 |
116 345 |
3,41% |
Newsweek Polska |
188 434 |
118 784 |
118 682 |
184 505 |
123 555 |
123 373 |
-3,80% |
W Sieci |
147 810 |
72 015 |
71 977 |
150 904 |
75 697 |
75 697 |
-4,91% |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 145 |
65 179 |
56 254 |
121 559 |
62 120 |
53 195 |
5,75% |
Gazeta Polska |
99 606 |
37 676 |
37 355 |
105 818 |
36 624 |
36 151 |
3,33% |
Wprost |
94 579 |
94 155 |
25 613 |
126 289 |
113 240 |
44 645 |
-42,63% |
Tygodnik Powszechny |
41 105 |
22 053 |
21 879 |
39 300 |
19 256 |
18 856 |
16,03% |
Przegląd |
51 000 |
16 265 |
16 265 |
51 000 |
17 069 |
17 069 |
-4,71% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
457 867 |
284 381 |
284 381 |
466 810 |
292 073 |
292 073 |
-2,63% |
W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł też „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 8,17 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 13,34 proc., odnotował tygodnik „W Sieci”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
marzec |
luty |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
192 299 |
135 410 |
135 410 |
192 461 |
136 063 |
136 063 |
-0,48% |
Polityka |
168 284 |
120 485 |
120 312 |
162 500 |
116 135 |
116 134 |
3,60% |
Newsweek Polska |
188 434 |
118 784 |
118 682 |
193 554 |
121 362 |
121 260 |
-2,13% |
W Sieci |
147 810 |
72 015 |
71 977 |
155 940 |
83 061 |
83 061 |
-13,34% |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 145 |
65 179 |
56 254 |
113 860 |
67 430 |
58 505 |
-3,85% |
Gazeta Polska |
99 606 |
37 676 |
37 355 |
99 592 |
41 603 |
41 268 |
-9,48% |
Wprost |
94 579 |
94 155 |
25 613 |
95 600 |
94 825 |
26 283 |
-2,55% |
Tygodnik Powszechny |
41 105 |
22 053 |
21 879 |
40 000 |
20 626 |
20 226 |
8,17% |
Przegląd |
51 000 |
16 265 |
16 265 |
51 000 |
16 831 |
16 831 |
-3,36% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
457 867 |
284 381 |
284 381 |
457 956 |
288 767 |
288 767 |
-1,52% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” wyprzedziła „Newsweek”. „Wprost” sprzedaje już tylko 25 tys. egz.