Polsat przejął producenta „Trudnych spraw” i „Drogówki”. Zmienił jego nazwę i władze
Telewizja Polsat przejęła ok. 60 proc. udziałów firmy Tako Media, która produkuje dla nadawcy seriale (m.in. paradokumentalne) i programy. Spółka zmieni nazwę na Polot Media, do jej zarządu dołączą Katarzyna Wajda i Paweł Biniek, a do rady nadzorczej - Zygmunt Solorz i Stanisław Janowski.
W komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl Telewizja Polsat uzasadnia, że przejmując Tako Media, poszerza „poszerza swoją ofertę polskich, lokalnych produkcji i zwiększa wybór treści, które są dostarczane widzom różnymi kanałami dystrybucji”.
Nadawca nie ujawnia, ile zapłacił za ok. 60 proc. udziałów Tako Media. W skali grupy kapitałowej Cyfrowy Polsat to na tyle mała transakcja, że nie opublikowano komunikatu giełdowego o niej.
Poprzednio po 50 proc. udziałów Tako Media mieli Okil Khamidov (to reżyser wielu programów i seriali w kanałach Polsatu) i Tamara Aagten-Margol, obecnie każde z nich jest właścicielem 20 proc.
Zmiana nazwy, zarządu i rady nadzorczej Tako Media
Wraz z przejęciem przez Polsat Tako Media zmieniło nazwę na Polot Media. Utworzono radę nadzorczą, której członkami zostali Okil Khamidov, Tamara Aagten-Margol, większościowy akcjonariusz Cyfrowego Polsatu Zygmunt Solorz i prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski.
Prezesem spółki pozostaje Małgorzata Pach-Galik. Do zarządu dołączyła Katarzyna Koniecka, a niebawem powołani zostaną Katarzyna Wajda (od trzech lat zastępczyni dyrektor programowej Polsatu Niny Terentiew) oraz Paweł Biniek.
90 proc. wpływów Tako Media od Polsatu
Tako Media działa od 2008 roku, zajmuje się przede wszystkim produkcją seriali, teleturniejów i programów typu reality show. W dorobku ma kilkadziesiąt tytułów, zdecydowaną większość dla kanałów Telewizji Polsat.
W ostatnich latach firma realizowała dla Polsatu seriale paradokumentalne „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy”, „Oszukane” „Na Ratunek 112”, a także emitowany w TV4 program „Drogówka”.
W 2018 roku zaczęła produkcję seriali kryminalnych „Septagon” (pokazywano go w TV4) i „Ślad” (w Polsacie). Odpowiada również za seriale Polsatu zapowiedziane w ub.r.: „Komisarz Mama” i „Kowalscy kontra Kowalscy”, (oba będą emitowane w wiosennej ramówce Polsatu) „Tatuśkowie” (zdjęcia do niego ruszyły na początku października) oraz „Kuchnia” (właśnie rozpoczęto prace na jego planie).
W 2019 roku Tako Media osiągnęło wzrost przychodów o 15 proc. do 40,92 mln zł oraz zysku netto z 2,37 do 6,25 mln zł. 90 proc. wpływów pochodziło od Telewizji Polsat.
Przychody firmy z produkcji filmowej i telewizyjnej poszły w górę aż o 46 proc. - z 26,79 do 39,12 mln zł. Natomiast wpływy z tantiem producenckich zmalały z 3,29 do 3,04 mln zł, a z usług - z 1,15 mln zł do 442,1 tys. zł.
W połowie ub.r. spółka uzyskała 3,42 mln zł częściowo bezzwrotnego kredytu od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej.
Polsat kupił Interię i resztę udziałów TV Spektrum
W lipcu ub.r., po uzyskaniu zgody UOKiK-u, Telewizja Polsat sfinalizowała uzgodnione wiosną kupno Grupy Interia za 422 mln zł od Bauer Media. Równocześnie do władz Interii dołączyli menedżerowie Polsatu: członkiem zarządu został Adam Nowe, prokurentem Norbert Walkiewicz, a członkami rady nadzorczej: Zygmunt Solorz, Tobias Solorz, Piotr Żak, Maciej Stec i Stanisław Janowski. Natomiast w październiku Norbert Walkiewicz, prokurent i dyrektor działu prawnego w Telewizji Polsat, został wiceprezesem Grupy Interia.
We wrześniu Polsat kupił od Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych 50,52 proc. udziałów spółki TV Spektrum (to nadawca kanałów Fokus TV i Nowa TV), stając się jej jedynym właścicielem. Zmieniono zarząd firmy i utworzono jej radę nadzorczą, do której wszedł m.in. Zygmunt Solorz.
Do grupy kapitałowej Cyfrowego Polsatu oprócz Telewizji Polsat należą m.in. Polkomtel (operator sieci Plus), Eleven Sports i większościowy pakiet akcji Netii (w ramach trwającego obecnie wezwania do sprzedaży chce przejąć pozostałe 34 proc. walorów).
W trzecim kwartale ub.r. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost przychodów o 3,8 proc. r/r do 3 mld zł i kosztów operacyjnych o 2,4 proc. do 2,49 mld zł, dzięki czemu jej zysk netto poszedł w górę z 236,5 do 345 mln zł.
Solorzowie mają udziały w TFP i ATM Grupie
Zygmunt Solorz i jego syn Tobias są właścicielami (pierwszy ma 91 proc. udziałów) domu producenckiego TFP, który odpowiada za realizację przede wszystkim spotów i zwiastunów dla grupy kapitałowej Cyfrowy Polsat. W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 41 proc. do 45,13 mln zł oraz spadek zysku netto z 1,78 do 1,41 mln zł.
Do Zygmunta Solorza należy też 17,4 proc. akcji Grupy ATM Grupa, która produkuje seriale i programy telewizyjne, realizuje transmisje sportowe, nadaje kanał ATM Rozrywka (jego naziemna koncesja wygasa w przyszłym tygodniu) i realizuje projekty deweloperskie.
W trzecim kwartale ub.r. przychody ATM Grupy zmalały rok do roku o 36,4 proc. do 46,12 mln zł, a zysk netto z 11,61 do 5,23 mln zł. W strukturze wpływów wzrósł udział produkcji telewizyjnej i filmowej, a zmalał - ATM Rozrywki oraz wynajmu sprzętu i usług produkcyjnych.
Dołącz do dyskusji: Polsat przejął producenta „Trudnych spraw” i „Drogówki”. Zmienił jego nazwę i władze