Polsat i TVP 2 więcej z reklam, TVN – mniej
W styczniu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 1,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród głównych kanałów wzrost tych wpływów zanotowały Polsat i TVP 2, a spadek – TVN.
Z danych Kantar Media (Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. Polsat zarobił z reklam 7 proc. więcej niż rok wcześniej, podczas gdy TVN – 7 proc. mniej. W ten sposób stacje wymieniły się miejscami w zestawieniu: Polsat awansował na pierwszą pozycję, a TVN spadł na drugą.
Przypomnijmy, że w całym ub.r. najwięcej z reklam zarobił TVN, a największe wzrosty tych przychodów zanotowały kanały TVP (przeczytaj szczegółowe informacje).
Natomiast w styczniu br. TVP 1 zarobiła na reklamach niecały 1 proc. więcej niż rok wcześniej, a TVP 2 – prawie 10 proc. więcej. Wśród pozostałych kanałów duże wzrosty przychodów w skali roku zanotowały Viva Polska (o 45 proc.) i Discovery Channel (o 100 proc.), za to AXN zarobił o połowę mniej.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
I.2011 | I.2010 | |
Polsat | 141 025 619 zł | 132 116 662 zł |
TVN | 134 114 658 zł | 143 666 975 zł |
TVP 1 | 132 551 729 zł | 131 388 187 zł |
TVP 2 | 86 090 562 zł | 78 331 060 zł |
Viva Polska | 42 056 595 zł | 28 963 970 zł |
Discovery Channel | 23 372 250 zł | 11 705 220 zł |
AXN | 21 390 908 zł | 42 730 025 zł |
TV 4 | 19 220 337 zł | 19 706 312 zł |
TVN 24 | 16 145 988 zł | 16 457 303 zł |
MTV | 15 957 730 zł | 16 133 670 zł |
monitorowane stacje razem | 762 163 979 zł | 772 380 666 zł |
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVP 2 więcej z reklam, TVN – mniej