Polsat Media wygrał przetarg Kino Polska TV i Canal+
Grupa Kino Polska i Canal+ Polska rozstrzygnęły wspólny przetarg dotyczący obsługi brokerskiej ich stacji telewizyjnych. Do współpracy wybrano Polsat Media, który obsługę Canal+ przejmie od TVN Media.
O wyborze Polsat Media poinformowano we wtorek w komunikacie giełdowym Kino Polska TV. W przetargu startował jeszcze TVN Media. Natomiast biuro prasowe Canal+ Polska potwierdziło portalowi Wirtualnemedia.pl, że także ten nadawca będzie obsługiwany przez Polsat Media.
W czerwcu grupa Kino Polska i Canal+ Polska ogłosiły, że szukają wspólnego brokera reklamowego. Chodzi o sprzedaż oferty reklamowej ich 20 kanałów telewizyjnych obejmującej reklamy, sponsoring i projekty specjalne.
W portfolio Canal+ Polska są Canal+Sport, Canal+Sport2, Canal+Sport5, Ale Kino+, Domo+, Canal+ Kuchnia, Planete+, Mini Mini+, Tele Toon+, Canal+ Family, Novelas+, Canal+Premium i Canal+ Online, a w odarcie grupy Kino Polska TV: Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon, Zoom TV i Stopklatka (dwie ostatnie stacje są nadawane m.in. z naziemnej telewizji cyfrowej).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Polsat Media już od 2014 roku odpowiada za sprzedaż oferty reklamowej grupy Kino Polska, jej obsługę przejął pod AtMediach. Natomiast poprzednio brokerem Canal+ Polska był TVN Media, a stacji Dizi - biuro reklamy Telewizji Polskiej.
- Szukamy partnera, który będzie gotowy wykorzystać potencjał powiększonej mediowej Grupy działającej na polskim rynku i odpowie na nasze wspólne potrzeby - mówiła w komunikacie zapowiadającym przetarg Magdalena Lubieniecka-Kowalska, kierownik ds. reklamy i sponsoringu w Canal+ Polska.
Właściciela Kino Polska TV przejął Canal+
Wiosną br. Grupa Canal+ kupiła 70 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. Resztę przejęła w sierpniu. W konsekwencji w Kino Polska TV zmienił się skład zarządu i rady nadzorczej, z nadawcą pożegnał się m.in. wieloletni prezes Bogusław Kisielewski.
W pierwszych trzech kwartałach br. grupa Kino Polska TV zwiększyła przychody o 5,1 proc. do 214,74 mln zł i zysk netto z 28,13 do 32,5 mln zł. Wpływy reklamowe wyniosły 73,81 mln zł.
Z kolei w Canal+ Polska pakiet 32 proc. akcji należy do TVN Media. Większościowym inwestorem (51 proc. walorów) jest Grupa Canal+, a 17 proc. ma spółka zależna Liberty Global, poprzedniego właściciela UPC Polska. W ub.r. Canal+ Polska zwiększył skonsolidowane przychody o 2,6 proc. do 2,52 mld zł, a jego zysk netto minimalnie zmalał, do 296,1 mln zł. Wpływy określone jako pozostałe (m.in. z reklam i sponsoringu) wyniosły w ub.r. 152,7 mln zł, wobec 157,5 mln zł rok wcześniej.
Canal+ to kolejny nadawca przenoszący obsługę brokerską z TVN Media do Polsat Media. Pod koniec 2020 roku taki ruchu wykonała Telewizja Puls.
W portfolio Polsat Media obecnie jest prawie 80 stacji - oprócz tych należących do Telewizji Polsat także kanały A+E Networks, BBC Worldwide, grupy 4fun Media i AMC Networks.
Dołącz do dyskusji: Polsat Media wygrał przetarg Kino Polska TV i Canal+
Powrót do korzeni (przypominam, iż pod koniec lat 90-tych Polsat współpracował z Canal+ przy produkcjach filmowych czy serialach takich jak 13-ty posterunek... pierwotnie też Polsat, Canal+ i TVP miały tworzyć tzw. Polską Platformę Cyfrową... niestety ówczesny minister skarbu ograniczył działania TVP, a Polsat niedługo uruchomił własną platformą cyfrową).