SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat SuperHit Festiwal zyskał 200 tys. widzów. Hitem kabarety

Trzecią edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,43 mln widzów, o 190 tys. więcej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 19,53 mln zł. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników - mówi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew. Kolejna edycja muzycznego widowiska odbędzie się za rok.

fot. polsatfot. polsat

SuperHit Festiwal 2017 na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 26 do 28 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,43 mln widzów, co przełożyło się na 21,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 23,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 23,24 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników. Zwłaszcza zaskoczyła nas oglądalność jubileuszy, które zaczynały się około godz. 23.00 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat. - Siła zespołu T.Love i Ewy Farnej jest ogromna, ponieważ widownia była w zasadzie taka sama jak o godz. 20.00 (z reguły im późniejsze godziny, tym audytorium jest coraz mniejsze). To znaczy, że ludzie czekali na nich, że ich chcą i kochają - dodaje.

Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,18 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,26 proc., 19,04 proc. i 19,72 proc. udziału. Tego dnia miał miejsce koncert platynowy oraz jubileusz 35-lecia działalności zespołu T.Love.

- Nasze scenariusze koncertów tak naprawdę pisze publiczność, ponieważ tzw. „platynowe płyty” i „diamentowe single” to są te utwory, które zyskały najwięcej aplauzu publiczności. Był to fantastyczny dzień, ponieważ prezentował niewyobrażalną różnorodność artystów i muzyki - komentuje nam Terentiew.

Sobotni festiwal, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz 10. sceniczne urodziny Ewy Farnej, oglądało średnio 2 mln widzów przy udziałach na poziomie 17,92 proc., 20,70 proc. i 20,29 proc.

- Drugiego dnia z kolei zaprezentowane były te utwory, które słuchacze najchętniej słuchali we wszystkich rozgłośniach radiowych w Polsce. Plusem tego dnia było również współprowadzenie imprezy przez kabaret Skeczów Męczących - mówi dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat.

Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,02 mln widzów (odpowiednio 26,43 proc., 28,41 proc. i 28,67 proc. udziału).

- Trzeci dzień to już od początku istnienia festiwalu jest zawsze dniem hitowym, ponieważ ludzie kochają kabaret, kochali go, i zawsze będą go kochać - podkreśla Nina Terentiew.

Z danych telemetrycznych udostępnionych przez Telewizję Polsat wynika, ze przynajmniej przez 30 minut festiwal oglądało 9,4 mln osób.

SuperHit Festiwal miał o 190 tys. widzów więcej niż druga edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 27 do 29 maja ub.r.) śledziło średnio 2,24 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 20,53 proc. w 4+ i 20,50 proc. w 16-49.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 8,61 proc. zajął TVN, trzecia była TVP1 (8,25 proc.), a czwarta - TVP2 (6,38 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat.

Polsat SuperHit Festiwal 2 lata temu zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.

Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 19,53 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 17,77 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Polsat SuperHit Festiwal 2017 organizowała Telewizja Polsat we współpracy z miastem Sopot, Bałtycką Agencją Artystyczną BART oraz AlberT Production. Partnerem strategicznym festiwalu jest Związek Producentów Audio-Video.

Gospodarzami festiwalowych wieczorów byli: Paulina Sykut-Jeżyna, Natalia Szroeder, Agnieszka Hyży, Krzysztof Ibisz, Maciej Rock, Maciej Dowbor i Darek Maciborek.

Nina Terentiew poinformowała portal Wirtualnemedia.pl, że za rok Telewizja Polsat będzie organizować kolejną edycję muzycznej imprezy.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 11,17 proc.

Dołącz do dyskusji: Polsat SuperHit Festiwal zyskał 200 tys. widzów. Hitem kabarety

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
zaczęło się niewinnie - platformy mają przekazać dane abonentów=zmniejszenie ilości abonentów=spadek dochodu dla platform.
Teraz doszły wyimaginowane podatki, aby dobić firmę.
Powtórka z Kluski i Optimusa oraz JTT z Wrocławia (skarb państwa właśnie spłaca 46 milionów odszkodowania). Dzięki tym działaniom zniknęły z rynku polskie firmy, a pojawiły się gotowe produkty z zagranicy.
Potem było RMF FM, któremu KRRiT zabroniła rozszczepiać sygnał z serwisami regionalnymi. Ludzie stracili pracę, sąd swoje, a czarzasty swoje, Kolejne odszkodowanie, które tym razem odbiorą Niemcy, bo przez przypadek stali się właścicielami rozgłośni.
I tak powoli polska administracja państwowa rozwala wszystko co polskie.
odpowiedź
User
Piotrek
Wyniki nowego festiwalu nie potwierdzają tezy Terentiew o wyczerpanej formule TOP trendów. Nawet bez misyjnego koncertu trendy nowy festiwal ma gorsze wyniki niż ostatnie TOP trendy. Brak Opola i słabość konkurencji pomogły ale niewiele. Za dużo plastiku, za dużo lokowania produktów, brak myśli przewodniej, zero obiektywizmu
odpowiedź
User
prawnik
Wyniki nowego festiwalu nie potwierdzają tezy Terentiew o wyczerpanej formule TOP trendów. Nawet bez misyjnego koncertu trendy nowy festiwal ma gorsze wyniki niż ostatnie TOP trendy. Brak Opola i słabość konkurencji pomogły ale niewiele. Za dużo plastiku, za dużo lokowania produktów, brak myśli przewodniej, zero obiektywizmu


Festiwal zrobił przyzwoity wynik. Spokojnie lokując się w stanach wyższych stanów średnich wieloletnich.

Inną bym wysnuł teorię: że potrzeby konsumenckie są w zasadzie stałe. Zmiany formuły festiwalów, jeśli nie są katastrofalnie partackie, nie mają drastycznie głębokiego wpływu na oglądalność. Są czasem wykonywane dla uniknięcia znużenia. Coś jak rysunek nowego, bardziej przytulnego, pluszaka na opakowaniu płynu do zmiękczania tkanin. Się to robi, żeby się butelka nie opatrzyła, lecz płyn zostaje ten sam. A sam wizerunek pluszaka jest tylko na tyle odświeżany, by wciąż rozpoznać w nim dawnego ulubieńca.
Nowa formuła ma statystycznie mniej więcej tylu widzów, co stara.

***

Braku Opola bym do tego nie mieszał. Wątpię, by ktoś włączając Sopot w niedzielę myślał o tym, że za dwie niedziele nie będzie innego festiwalu w innym mieście. I że niby trzeba się festiwalów na zapas naoglądać. To coś jak pomysł wyspania się na zapas. Jeśli nie jesteś niedźwiedziem, pomysł jest niewykonalny.
odpowiedź