1,71 mln widzów SuperHit Festiwal 2023. Hitami kabarety
Ósmą edycję Polsat SuperHit Festiwal oglądało średnio 1,71 mln widzów, o 70 tys. mniej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Najwyższą widownię zgromadziły kabarety. Polsat w czasie transmisji festiwalu był liderem rynku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
SuperHit Festiwal 2023 na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 26 do 28 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 1,71 mln widzów, co przełożyło się na 17,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,57 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Pierwszy dzień imprezy śledziło 1,46 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 15,67 proc., 15,94 proc. i 16,56 proc. udziału. Tego dnia miał miejsce koncert platynowy oraz „Radiowy przebój roku”.
Sobotni festiwal, gdy w Operze Leśnej odbywały się m.in. „20-lecie festiwali Polsatu w Sopocie”, „Radiowy hit roku” oraz jubileusze Golec uOrkiestry, Iry i Macieja Maleńczuka, oglądało średnio 1,48 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,06 proc., 14,43 proc. i 15,22 proc.
Hitem niedzielne kabarety
Tradycyjnie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 2,28 mln widzów (20,86 proc., 18,61 proc. i 20,80 proc.).
SuperHit Festiwal 2023 miał o 80 tys. widzów mniej (ale nieco wyższe udziały rynkowe w 4+ i 16-59) niż siódma edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 20 do 22 maja ub.r.) śledziło średnio 1,79 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 16,10 proc. w 4+, 16,64 proc. w 16-49 i 17,11 proc. w 16-59.
Polsat SuperHit Festiwal w 2015 roku zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio. Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76 proc. i 24,36 proc.
Za opiekę artystyczną nad festiwalem nadal odpowiada Nina Terentiew, członkini rady nadzorczej Polsatu, a wcześniej dyrektor programowa stacji. Producentem kreatywnym części muzycznej Polsat SuperHit Festiwal 2023 był Marcin Kalinowski, a części kabaretowej - Artur Patkowski.
W przyszłym roku kolejna edycja Polsat SuperHit Festiwal
Telewizja Polsat w przyszłym roku zorganizuje kolejną edycję Polsat SuperHit Festiwal. W zeszłym roku przedłużono umowę z miastem Sopot na kolejne pięć lat.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 7,30 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,71 mln widzów SuperHit Festiwal 2023. Hitami kabarety
Akurat Nina robiła festiwal, a nie Edward. A oglądalność co roku spada w tv