SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polscy internauci narzekają na niewiele sposobów płatności w sieci

Polscy internauci narzekają na ograniczoną liczbę sposobów płatności online. Nie jest im obojętne, z którego z nich korzystają, a na to, którym z nich ufają, wpływa kilka czynników - wynika z badania IRCenter.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Badanie wykazało, że istnieje wiele barier w korzystaniu z płatności online. Internauci chcieliby mieć możliwość opłacania zakupów w wybrany przez siebie sposób. Kłopotliwa natomiast bywa dla nich konieczność dostosowywania się do oferowanych przez podmioty e-commerce sposobów płatności.

Sklepy internetowe. które oferują metody płatności uważane za przestarzałe i nienowoczesne bądź oferujące możliwość przesłania pieniędzy za pomocą mało znanego pośrednika, bardzo tracą na zainteresowaniu internautów. Wszelkie problemy techniczne z realizacją płatności także są negatywnie komentowane w dyskusjach internetowych. Oczekiwana jest szybka reakcja na wątpliwości i wyjaśnienie przyczyn problemu.

Największym zaufaniem internautów cieszą się sposoby płatności, które zdobyły już popularność i zostały sprawdzone - korzysta z nich z powodzeniem wielu internautów. W dyskusjach widoczna jest prawidłowość: "płatności w internecie nie powinny sprawiać mi dodatkowych kłopotów, więc korzystam ze sposobów, które znam".

Bardzo ważnym aspektem płatności, który skłania konsumentów do skorzystania z danego pośrednika bądź systemu transferu, jest bezpieczeństwo. Internauci podkreślali, że te podmioty, które mają opinię dbających o interesy płatnika, są pożądaną stroną płatności online. Świadomość, że pośrednik dołoży starań, aby rozwiązać sporne kwestie w szybki sposób, przemawia za jego wyborem.

Rola banku jako strony w płatnościach online nie wysuwa się na pierwszy plan w dyskusjach. Internauci wychodzą z założenia, że internetowe przelewy bankowe wymagają dodatkowego pośrednika płatności, który zapewni im większe bezpieczeństwo bądź umożliwi dodatkowe opcje (np. korzystne przewalutowanie przelewu zagranicznego).

Banki są porównywane pod kątem dodatkowych korzyści (promocji), jakie oferują za dokonywanie płatności za ich pośrednictwem. Konsumenci są skłonni zmienić dotychczasowy bank na taki, który zaoferuje im ciekawsze bonusy. Przenoszenie się do innych banków i świadomość możliwości skorzystania na tym, staje się coraz bardziej powszechna.

Badanie postrzegania płatności digitalowych zostało przeprowadzone przez agencję badawczą IRCenter. Analiza ilościowa i jakościowa powstała na podstawie dyskusji w social media za okres listopad 2014 – październik 2015. Metoda zbierania danych: eksport danych z systemów monitorujących internet na podstawie wskazanych słów kluczowych; słowa kluczowe: sformułowania świadczące o dokonaniu transakcji finansowej.

Dołącz do dyskusji: Polscy internauci narzekają na niewiele sposobów płatności w sieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl