SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Drożeją reklamy w radiowej Jedynce i Trójce

Od poniedziałku 6 stycznia reklamodawcy zapłacą drożej za reklamy w Programie I i III Polskiego Radia. W Jedynce ceny rosną o 6,4 proc., a w Trójce - o 7,1 proc.

Po podwyżce najdroższy spot w Jedynce będzie kosztować 12,3 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). Dotyczy to emisji od środy do piątku, w godz. 7-10. W poniedziałki i wtorki jest taniej - cena wynosi 10,4 tys. zł.

W Trójce najdroższe reklamy emitowane są od środy do piątku w godz. 7-10 i kosztują 16,7 tys. zł. W poniedziałki i wtorki w tych pasmach cena spotu wynosi 13,4 tys. zł.

Jeszcze kilka tygodni, gdy podwyżki cen reklam od stycznia zapowiedziało RMF FM, Agencja Reklamy Polskiego Radia informowała, że nie planuje zmian cenników. Teraz tłumaczy je koniecznością dostosowania popytu na reklamy do dostępności czasu reklamowego.

Najdroższy spot w pakiecie Trójka Premium (składają się na niego Trójka, Polskie Radio 24 i Czwórka Polskie Radio) kosztuje 17,5 tys. zł (środa- piątek, g. 7-10).

Z kolei w pakiecie Trójwymiar (Jedynka, Trójka, Polskie Radio 24 i Czwórka Polskie Radio) – 28 tys. zł.

W stacjach Grupy RMF podwyżka cen wprowadzona pod koniec grudnia 2019 roku wyniosła blisko 5 proc. W pakiecie radiowym Agory spoty zdrożały z początkiem stycznia br. o 6 proc.

W okresie od września do listopada 2019 roku udział w rynku radiowej Jedynki spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,7 proc., a Trójki – o 0,8 pkt. proc. -  do 4,9 proc.

W 2018 roku Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). Przychody Agencji Reklamy publicznego nadawcy poszły w górę o 13,1 proc. do 64,64 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Drożeją reklamy w radiowej Jedynce i Trójce

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pixy
I tak nic ich nie uratuje skoro słuchaczy ubywa. Zmian w ramówkach widać na horyzoncie. Nadal leci propaganda pisowsko-kościelna.
0 0
odpowiedź
User
Rex
Nie słucham, więc i reklam nie będę słuchał.
0 0
odpowiedź
User
Nikc
Gdy słuchalność każdego miesiąca spada do historycznych wyników, to podnoszenie cen reklam wydaje się ciekawym i dość zaskakującym manewrem.
0 0
odpowiedź