Wspólna akcja Polskiego Radia Łódź i Lidla. "Nie było problemu, że to niemiecka marka"
Rozgłośnia Polskiego Radia w Łodzi rozpoczęła świąteczną akcję promocyjną organizowaną z siecią sklepów Lidl. Stacja rozstawia swoje "Mikołajkowe Studio Radiowe" przed 10 marketami tej marki w województwie łódzkim. - Próbujemy dotrzeć przede wszystkim do naszych najmłodszych słuchaczy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Andrzej Malinowski, kierownik działu promocji Radia Łódź.
Akcja wystartowała w ostatni weekend. W sobotę, 3 grudnia ekipa Radia Łódź pojawiła się przy ul. Karolewskiej, obok dworca Łódź Kaliska. Tam znajduje się market sieci Lidl. Na parkingu przy wejściu do sklepu swój pomarańczowy namiot rozstawiła rozgłośnia Polskiego Radia z Łodzi. W środku można porozmawiać ze Świętym Mikołajem, który jest ubrany w niebieski strój. Dla odwiedzających ma upominki od rozgłośni i sieci Lidl.
- To chyba pierwsza taka akcja w Polsce organizowana przez publiczne radio i tak dużą markę - mówi nam Andrzej Malinowski, kierownik działu promocji Radia Łódź. Pomysł współpracy z Lidlem wyszedł ze strony rozgłośni. - Poszukiwaliśmy miejsc do organizacji naszego "Mikołajkowego Studia Radiowego" spośród miejskich partnerów, ale rozsyłaliśmy też informacje do komercyjnych partnerów. Pomysł spodobał się Lidlowi i teraz wspólnie realizujemy akcję - tłumaczy szef promocji Radia Łódź.
Stacja zaplanowała 10 spotkań ze słuchaczami. Ekipa Radia Łódź rozstawi swój namiot, w którym znajdzie się "Mikołajkowe Studio Radiowe", przed wybranymi marketami sieci Lidl w województwie łódzkim. Oprócz Łodzi (trzy spotkania) zaplanowano też wizyty w Piotrkowie Trybunalskim, Bełchatowie, Tomaszowie Mazowieckim, Pabianicach, Rzgowie, Łasku i Sieradzu. Dokładne adresy i daty stacja podaje na swojej stronie internetowej.
"Chcemy być blisko słuchaczy"
- Bardzo się cieszymy, że możemy ruszyć w region i spotkać się ze słuchaczami. Nasz namiot otwieramy o godz. 15 i przez kolejne trzy godziny można w nim spotkać się z brodatym Mikołajem oraz jego śnieżynkami, a także zrobić sobie z nimi zdjęcie. Mamy też przygotowaną strefę dla dzieci, w której zaplanowaliśmy m.in. zajęcia plastyczne, ozdabianie drewnianych bombek czy pisanie najdłuższego listu do św. Mikołaja. Próbujemy dotrzeć przede wszystkim do naszych najmłodszych słuchaczy - opowiada Andrzej Malinowski. - Chcemy pomału wprowadzać słuchaczy w świąteczną atmosferę i dobrze się bawić z naszymi gośćmi. Zapewniamy im też poczęstunek.
Na miejscu pracuje cztero- bądź pięcioosobowa ekipa rozgłośni. Relacje z "Mikołajkowego Studia Radiowego" nadawane są na antenie oraz na stronach internetowych stacji. Akcja potrwa do 21 grudnia.
Andrzej Malinowski ma nadzieję, że odbędą się kolejne wydarzenia promocyjne realizowane wspólnie z siecią sklepów Lidl. - Wiosną i latem też chcemy być blisko naszych słuchaczy i odwiedzać ich tam, gdzie mieszkają. Po zakończeniu tej świątecznej akcji spotkamy się z przedstawicielami Lidl Polska, podsumujemy nasze działania i zastanowimy się, czy chcemy kontynuować współpracę - zapowiada Andrzej Malinowski.
Lidl to niemiecka sieć handlowa obecna w Polsce od 20 lat. Aktualnie posiada w naszym kraju ponad 800 sklepów. Zapytaliśmy szefa promocji Radia Łódź, czy w związku z dość chłodną polityką naszego rządu względem zachodnich sąsiadów nie było obaw o nawiązanie współpracy z tą firmą przez rozgłośnię Polskiego Radia. - Ja odpowiadam za pomysł i realizację. Dla mnie najważniejsze jest, byśmy byli blisko słuchacza. To nie ja podpisywałem umowę z Lidlem, ale wiem, że nie było problemu, że to niemiecka marka - dodaje szef promocji Radia Łódź.
Wzrost przychodów w Lidl Polska i Radiu Łódź
Obecnie Lidl Polska zatrudnia ponad 27 tys. osób. W przyszłym roku, w związku z inwestycjami, firma zamierza zwiększyć zatrudnienie o ok. 1,4 tys. nowych etatów - w sklepach, magazynach oraz centrali. Sieć zapowiedziała też, że podniesie pensje pracownikom.
W zeszłym roku finansowym, zakończonym w lutym br., Lidl Polska osiągnął wzrost przychodów o 12,7 proc. do 26,9 mld zł, a jego zysk netto zmalał z 1,69 do 1,28 mld zł. Spółka wypłaciła 355 mln zł dywidend zaliczkowych. Liczba jej pracowników zwiększyła się o 1,2 tys. - do 22 tys. osób.
W ub.r. Radio Łódź przy wzroście przychodów o 9,5 proc. do 19,02 mln zł osiągnęło 1,54 mln zł zysku netto (wobec 830 tys. zł rok wcześniej). Na koniec ub.r. zatrudnienie w rozgłośni wynosiło 78,5 etatów.
Dołącz do dyskusji: Wspólna akcja Polskiego Radia Łódź i Lidla. "Nie było problemu, że to niemiecka marka"