SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie Radio zakończyło nadawanie „Czwórki na Wizji”. ”Pozostanie anteną multimedialną”

Z końcem sierpnia Polskie Radio zakończyło projekt „Radia na Wizji” i wyłączyło sygnał telewizyjny kanału „Czwórka na Wizji”. - Stacja pozostanie anteną multimedialną - zaznacza spółka.

Polskie Radio decyzję o zaprzestaniu nadawania Programu IV w wersji wizyjnej podjęło w 2012 roku. Uznano wówczas, że głównym celem spółki jest tworzenie wysokiej jakości oferty radiowej, a nie rywalizacja na rynku telewizyjnym. - Czwórka ma pozostać anteną skierowaną do młodych ludzi,  multimedialną, wykorzystującą dostępne kanały dotarcia do odbiorców, ale w jednoznacznej formule programu radiowego - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia.

Finalizacja tego projektu odbywała się jednak stopniowo: najpierw zakończono satelitarną emisję kanału, później wypowiadano kolejne umowy z operatorami kablowymi. Stacja była wciąż dostępna dla widzów UPC Polska.

- Obecnie możliwe stało się całkowite wyłączenie sygnału telewizyjnego. Jest to konsekwencja podjętej wcześniej decyzji i nie było uzasadnienia do dalszego pozostawiania szczątkowej formy przekazu telewizyjnego - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia.

Sygnał telewizyjny został wyłączony 31 sierpnia, jednak kanał „Czwórka na Wizji” zniknął z oferty UPC dwa tygodnie wcześniej - 18 sierpnia. Było to skutkiem porozumienia operatora i nadawcy stacji. W miejsce kanału Polskiego Radia w pakietach Select Extra HD, Max Extra HD operator udostępnił abonentom usługi telewizyjnej kanał Disco Polo Music. Czwórka będzie odtąd dostępna wyłącznie jako stacja radiowa na dekoderach Mediabox w aplikacji radiowej.

- Wypowiedzenie umowy dotyczy tylko klientów, którzy podpisali ją w okresie od uruchomienia programu w UPC do momentu jego wycofania z wykazu programów stanowiącego załącznik do umowy abonenckiej, i nie dokonali odtąd zmiany w umowie. Stosowna informacja została im oczywiście przekazana - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska.

Na stronie internetowej stacji nadal można będzie podglądać, co dzieje się w studiu radiowym Programu IV.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział radiowej Czwórki w rynku w I półroczu br. wyniósł 0,5 proc. (zobacz dane wszystkich stacji ogólnopolskich). Sieć UPC Polska na koniec czerwca br. miała 886 800 abonentów telewizji cyfrowej (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio zakończyło nadawanie „Czwórki na Wizji”. ”Pozostanie anteną multimedialną”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
małe be
w sumie szkoda. wydawało się, że to może zażreć. jednak okazało się ślepą uliczką dla radia. może czas by radio wróciło do tego czym kiedyś było. głosem z eteru, dobrym reportażem, szybkim dostarczycielem newsów. tip za darmo: osobowości i coś do powiedzenia to ostatni ratunek. jeśli nie wiesz o czy piszę to szukaj nowej roboty poza radiem. w końcu. uff
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Czwórka była fajnym projektem - radiem dla młodych. Jak ja miałem 15-20 lat to moją stacją była Trójka. Teraz mam lat 45 a tam dalej te same żubry radio robią (zresztą niezłe) i to dalej jest radio dla mnie, czyli czterdziestolatka. Czyli już nie dla młodego słuchacza, który inaczej konsumuje treści.
Czwórka mogła, i wciąż może, zapełnić tę lukę. Szkoda, że trochę zwija żagle.
0 0
odpowiedź
User
pablizio
Nie żubry tylko nosorożce ;)
0 0
odpowiedź