Ponad jedna trzecia millenialsów woli pracę w firmie rodzinnej (infografika)
37 proc. młodych Polaków chętniej wybrałoby na swojego pracodawcę przedsiębiorstwo familijne - wynika z badania SW Research.
Biznesy rodzinne postrzegane są optymistycznie przez osoby w wieku 25-34 lata. Według nich to dobre miejsce pracy ze względu na gwarancję stabilizacji, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz mniejsze konflikty i niską stopę formalizacji procedur.
Według Stowarzyszenia Inicjatyw Firm Rodzinnych ostatnio można zauważyć trend, który pokazuje, że menadżerowie z dużych korporacji coraz częściej stawiają na rozwój w mniejszej lub średniej firmie rodzinnej.
Jednocześnie z badania wynika, że według blisko 2/3 Millenialsów (65 proc.) firmy rodzinne w swoich ofertach pracy nie promują faktu bycia tego rodzaju przedsiębiorstwami. Ich zdaniem powinny to robić, gdyż dla osób niezdecydowanych do podjęcia pracy w takiej firmie czynnikiem motywującym byłyby stabilność zatrudnienia, większa płaca oraz większa lojalność ze strony pracodawcy.
Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Grupy On Board Think Kong w sierpniu 2016 r., metodą wywiadów on-line (CAWI), na reprezentatywnej grupie 708 pracujących osób.
Dołącz do dyskusji: Ponad jedna trzecia millenialsów woli pracę w firmie rodzinnej (infografika)