Port Gdańsk rozpocznie rozbudowę nabrzeży i toru wodnego
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG) podpisał umowę o współpracy z firmą Doraco zakładającą prace polegające na wydłużeniu i pogłębieniu toru wodnego oraz modernizacji nabrzeży. Koszt inwestycji to ponad 40 mln zł.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę na roboty budowlane z firmą Doraco. Kontrakt obejmuje wykonanie prac, mających na celu przebudowę oraz modernizację nabrzeży, a w efekcie usprawnienie żeglugi w Porcie Gdańsk. Te działania są częścią realizowanego przez Port wieloetapowego projektu modernizacji infrastruktury, obejmującego pogłębienie toru wodnego oraz przebudowę nabrzeży w Porcie Wewnętrznym. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 110 mln euro. Środki pochodzą w 85% z funduszy Unii Europejskiej, pozyskanych w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Podpisanie dokumentów odbyło się w obecności przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
- Instrument „Łącząc Europę” wspiera rozwój najważniejszych szlaków transportowych w Unii Europejskiej. Port w Gdańsku jest jednym z kluczowych punktów na szlaku Bałtyk – Adriatyk. Dlatego każda złotówka przeznaczona na jego rozbudowę to inwestycja, a nie wydatek. Tych złotówek z samego CEF mamy już 500 mln na 3 inwestycje realizowane tylko przez zarząd Portu. Blisko drugie tyle trafi np. do PKP PLK na lepszą jakość połączenia kolejowego z portem - mówi Witold Słowik, wiceminister rozwoju.
Współpraca z wykonawcą obejmuje rozbudowę Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew. Inwestycja zostanie zrealizowana jako jedno z zadań w ramach projektu „Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku” łącznie na długości ok. 5 km. Prace budowlane przy Nabrzeżu Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeżu Mew zakończone będą wraz z końcem 2020 r.
- Dzięki dynamicznej rozbudowie Port Gdańsk ma szansę w perspektywie kilku lat stać się największym głębokomorskim portem Bałtyku. Olbrzymie nakłady ZMPG na rozwój infrastruktury portowej idą w parze z inwestycjami operatorów działających na terenie Portu Gdańsk. Warto pamiętać, że duża część niezbędnych środków pochodzi z dotacji unijnych. Łącznie do 2020 roku poziom inwestycji w Porcie Gdańsk sięgnie 3 mld złotych - mówi Łukasz Greinke, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Pod koniec lipca br. została podpisana również umowa pomiędzy ZMPG a wykonawcą dokumentacji projektowej i środowiskowej dla rozbudowy węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jest spółką prawa handlowego utworzoną w 1998 r. Spółka kontynuuje w tym zakresie tradycje wszystkich poprzednich podmiotów gospodarujących w granicach portu w Gdańsku, z których ostatnim był Zarząd Portu Gdańsk SA. Udziałowcami spółki są: Skarb Państwa, Gmina Gdańsk oraz uprawnieni pracownicy.
Dołącz do dyskusji: Port Gdańsk rozpocznie rozbudowę nabrzeży i toru wodnego