SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prezes Agory o rezygnacji z telewizji: zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby kolosalnych inwestycji

Agora wycofuje się z rynku telewizyjnego, bo jest skonsolidowany i bardzo konkurencyjny, a konkurować musiałaby z silnymi międzynarodowymi podmiotami. - Zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji. Taka skala inwestycji może mieć sens dla firm, które prowadzą już rozległą działalność na tym rynku i mogą osiągnąć duże synergie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

W zeszłym tygodniu Agora ogłosiła, że rozpoczęto rozmowy z Kino Polska TV na temat sprzedaży 41,14 proc. akcji firmy Stopklatka, nadającej naziemny kanał filmowy Stopklatka TV. Strony podpisały list intencyjny o prowadzeniu negocjacji do końca czerwca br. Oznacza to, że Grupa wycofuje się całkowicie z sektora telewizyjnego - w ub.r. Agora sprzedała już Discovery Polska swój kanał Metro TV, dostępny na MUX-8.

Jednocześnie należąca do Agory spółka Helios podpisała z Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim umowę dotyczącą uruchomienia sieci lokali gastronomicznych typu fast casual. Przez cztery lata ma powstać 45 takich lokali, a Helios zainwestuje w to ok. 10 mln zł (w pierwszej fazie połowę tej kwoty). Gastronomia będzie jednym z elementów nowej strategii długoterminowej, którą zarząd ogłosi w czerwcu.

- Rynek telewizyjny jest mocno skonsolidowany i bardzo konkurencyjny. Działają  na nim silni gracze, w tym  międzynarodowi giganci. Zbudowanie sensownej pozycji na rynku telewizyjnym wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji. Taka skala inwestycji może mieć sens dla firm, które prowadzą już rozległą działalność na rynku telewizyjnym i mogą  osiągnąć duże synergie. Cieszę się, że spróbowaliśmy naszych sił na rynku telewizyjnym i zbudowaliśmy dwa niezwykle udane projekty - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

Rezygnacja z bycia nadawcą telewizyjnym nie oznacza, że Agora całkowicie porzuca myślenie o telewizji. Prezes spółki zapowiada, że Grupa będzie przyglądać się rozwojowi tego medium. Czy Agora może w przyszłości rozpocząć produkcję kontentu telewizyjnego dla innych nadawców i platform VoD? Tego Hojka nie ujawnia.

- Warto przy tym pamiętać, że telewizja, tak jak wszystkie media, jest wrażliwa na zmiany technologiczne i trendy w sposobie konsumpcji mediów. W przyszłości wiele będzie się zmieniało w tym obszarze i nie mogę wykluczyć, że będziemy chcieli funkcjonować na rynku szeroko rozumianego wideo w innej formule niż tradycyjne nadawanie naziemne. Dlatego cały czas w wielu miejscach Grupy Agora rozwijamy kompetencje wideo - podkreśla Bartosz Hojka.

W ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 2,7 proc. do 1,16 mld zł, wzrost zysku EBITDA o 2,5 proc. do 118,9 mln zł i 79,3 mln zł straty netto (wobec 13,2 mln zł straty w 2016 roku).

Dołącz do dyskusji: Prezes Agory o rezygnacji z telewizji: zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby kolosalnych inwestycji

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
M
Ojej tak mi przykro...
odpowiedź
User
olo
Fachowcy od siedmiu boleści... dać im zarządzać Saharą to zabraknie piasku. Na rządowej kroplówce jeszcze dawali radę, a teraz ledwie zipią. Raz, kilkadziesiąt lat temu, udało się z Gazetą Wyborczą, a potem klapa za klapą... Koniec widzę blisko.
odpowiedź
User
WErsrt
No jak można robić interes na odgrzewanych kotletach - nie da się .
odpowiedź