Procter & Gamble największym amerykańskim reklamodawcą
Magazyn „AdAge” przygotował ranking amerykańskich firm, które przeznaczyły najwięcej pieniędzy na reklamę w 2013 roku.
Podobnie jak przed rokiem największym amerykańskim reklamodawcą została agencja Procter & Gamble, która łącznie wydała ponad 5 mld dolarów na ten cel, a więc o 3,3 proc. więcej niż w 2012 r. Największą część pochłonęły spoty telewizyjne, na które przeznaczono 1,9 mld dol. Drugie i trzecie miejsca zajęły magazyny i gazety (1,1 mld dol. oraz 280 mln dol.). Na reklamę internetową lider przeznaczył 234 mln dol.
Drugie miejsce zajął Comcast z wynikiem 3,08 mld dol. i wzrostem rzędu 3,1 proc. Tutaj również na pierwszym planie znajduje się reklama telewizyjna, która pochłonęła 901 mln dol. Drugie miejsce zajął jednak internet, w który Comcast zainwestował 311 mln dolarów. Na reklamę w magazynach i gazetach przeznaczono odpowiednio 97 i 84 mln dol.
Trzecim największym amerykańskim reklamodawcą w 2013 r. został operator telekomunikacyjny AT&T z budżetem 2,91 mld dol. W porównaniu z rokiem ubiegłym jest to wzrost rzędu 12,3 proc. Tutaj również największe inwestycje poczyniono w kierunku reklamy telewizyjnej - 1,4 mld dol. Ponownie drugie miejsce zajął internet z wynikiem 245 mln dol. Na reklamę w gazetach przeznaczono 142 mln dol., a w magazynach - 90 mln dol.
W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto takie firmy, jak: General Motors, Verizon, L’Oreal, czy Toyota. Największa liczba firm, bo aż cztery, pochodzi z rynku motoryzacyjnego.
Łącznie w pierwszej setce zanotowano średni wzrost wydatków reklamowych na poziomie 4,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Najdynamiczniej rosły inwestycje w branży technologicznej, gdzie na reklamę przeznaczono średnio o 26 proc. większe kwoty niż w roku 2012.
Top 10 amerykańskich reklamodawców 2013 r.
1. Procter & Gamble (5 mld dol., plus 3,3 proc.)
2. Comcast (3,08 mld dol., plus 3,1 proc.)
3. AT&T (2,91 mld dol., plus 12,3 proc.)
4. General Motors (2,15 mld dol., plus 2,7 proc.)
5. Ford (2,56 mld dol., plus 12,4 proc.)
6. Verizon (2,44 mld dol., plus 2,4 proc.)
7. L’Oreal (2,34 mld dol., plus 4,3 proc.)
8. American Express (2,19 mld dol., plus 5,7 proc.)
9. Toyota (2,09 mld dol., plus 4,1 proc.)
10. Fiat Chrysler (1,97 mld dol., plus 1,4 proc.)
Dołącz do dyskusji: Procter & Gamble największym amerykańskim reklamodawcą