Producent Barbie przeprasza za link do strony pornograficznej na opakowaniu lalki
Firma Mattel, amerykański producent m.in. lalek Barbie, przeprosiła za błąd w adresie internetowym podanym na opakowaniu niedawno wydanej kolekcji lalek „Wicked”. Zamiast prawidłowego linku na pudełkach wydrukowano link do strony pornograficznej.
Nowa kolekcja Mattela „Singing Elphaba” powstała na cześć filmowej adaptacji musicalu „Wicked” z Arianą Grande i Cynthią Erivo w rolach głównych.
Nad kodem kreskowym na ich opakowaniu znajduje się adres strony internetowej Wicked Pictures, studia pornograficznego z siedzibą w Kalifornii. Prawidłowa strona internetowa nadchodzącego filmu to „wickedmovie.com”. Błąd drukarski został zauważony po raz pierwszy przez fanów “Wicked” na Reddicie Inni użytkownicy mediów społecznościowych szybko zauważyli błędy drukarskie na swoich lalkach, a niektóre z nich nadal znajdują się na półkach w lokalnych sklepach.
W wydanym oświadczeniu firma Mattel stwierdziła, że „głęboko żałuje tego niefortunnego błędu. Rodzice powinni mieć świadomość, że ta witryna nie jest przeznaczona dla dzieci”.
Nie było od razu jasne, ile lalek Elphaba zostało wysłanych do sklepów z błędem, ale firma stwierdziła, że podejmuje „natychmiastowe działania” w celu naprawienia błędu drukarskiego. „Konsumenci, którzy już mają produkt, powinni wyrzucić opakowanie produktu lub ukryć link i skontaktować się z działem obsługi klienta Mattel w celu uzyskania dalszych informacji” - wskazuje firma.
Według strony internetowej firmy Mattel, lalki były sprzedawane w sklepach amerykańskiej sieci Target, ale w niedzielny wieczór produkt był niedostępny w sklepie internetowym tego sprzedawcy.
Dołącz do dyskusji: Producent Barbie przeprasza za link do strony pornograficznej na opakowaniu lalki
"Each of our products and experiences is designed to deliver an intrinsic value that inspires, entertains, and develops children through play. This is made possible by the high level of engagement and emotional connection consumers have with our brands. More than seven decades of this pursuit as a trusted partner to parents and families has informed a perspective on toy innovation that we call Purposeful Play.
Through Purposeful Play, we harness the cultural impact of our brands to promote and influence behavior on key social and environmental issues to create a better world."