SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prof. Simon reklamuje markę maseczek, bada to rzecznik odpowiedzialności zawodowej

Lekarz chorób zakaźnych prof. Krzysztof Simon wystąpił w reklamie firmy produkującej maseczki. Okręgowy rzecznik odpowiedzialności zawodowej Dolnośląskiej Izby Lekarskiej sprawdzi, czy Simon nie naruszył w ten sposób etyki lekarskiej.

Spot maseczek firmy BISAF z udziałem prof. Krzysztofa Simona opublikowano kilka tygodni temu. W reklamie lekarz wylicza zalety tych produktów i zachęca do korzystania z nich.

O sprawie zrobiło się głośno także dlatego, że prof. Simon od wybuchu epidemii regularnie wypowiada się w mediach. Wiele razy, tak samo jak inni medycy, apelował o przestrzeganie obostrzeń epidemicznych, m.in. noszenie maseczek.

Pytany w „Faktach po Faktach” o udział w reklamie maseczek BISAF nie miał do siebie żadnych zastrzeżeń. - Dlaczego nie mogę zarabiać na życie, promując prozdrowotne zachowania i wyroby? - spytał.

 

Czy prof. Simon naruszył etykę lekarską?

Wątpliwości ma natomiast Naczelna Izba Lekarska. Jak podała „Rzeczpospolita”, sprawą zaczął zajmować się okręgowy rzecznik odpowiedzialności zawodowej w dolnośląskim oddziale Izby.

Po analizie materiału dowodowego rzecznik wyda postanowienie, czy jego zdaniem prof. Simon naruszył etykę zawodową i czy należy wszcząć przeciw niemu postępowanie o odpowiedzialności zawodowej.

Takie postępowanie może skończyć się upomnieniem, naganą, karą pieniężną, czasowym zawieszeniem prawa wykonywania zawodu albo całkowitym odebraniem go. Przy czym prawo do wykonywania zawodu jest czasowo lub definitywne odbierane głównie w przypadku poważnych błędów medycznych.

Rzecznik Naczelnej Izby Lekarskiej Rafał Hołubicki w rozmowie z „Rz” zwrócił uwagę, że zasady wykorzystania wizerunku do celów komercyjnych przez lekarzy są zawarte w art. 63 ust. 2 kodeksu etyki lekarskiej uchwalonego przez Krajowy Zjazd Lekarzy. - Zgodnie z tym przepisem, lekarz nie powinien wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku dla celów komercyjnych - stwierdził.

Prof. Krzysztof Simon jest ordynatorem I Oddziału Zakaźnego Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. Gromkowskiego we Wrocławiu i dolnośląskim konsultantem w dziedzinie chorób. Został powołany do Rady Medycznej utworzonej przez premiera Mateusza Morawieckiego.

Dołącz do dyskusji: Prof. Simon reklamuje markę maseczek, bada to rzecznik odpowiedzialności zawodowej

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Justyna
Z pewnością takich nie kupię!
odpowiedź
User
Neo
Swoimi emocjonalnymi wystąpieniami na temat Covid stał się medycznym celebrytą. Nie dziwi mnie, że chce to teraz przekuć w duży pieniądz. Niesmak pozostał, bo mimo jego cholerycznej osobowości, jakąś sympatię u mnie wzbudzał, a co za tym idzie też zaufanie. Teraz stracił.
odpowiedź
User
AS
Jednak nie uchodzi
odpowiedź