„Pytanie na śniadanie” wyprzedziło „Dzień dobry TVN” w I półroczu
Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w pierwszym półroczu br. miało „Pytanie na śniadanie”, które wyprzedziło „Dzień dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca br. średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” (emisja w TVP2 codziennie o godz. 7.55) wyniosła 509 tys. osób przy 10,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Program miał o 53 tys. widzów więcej niż rok wcześniej (jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu). Magazyn na pozycję lidera awansował z drugiej lokaty.
„Dzień dobry TVN” straciło widzów
Na drugie miejsce spadło konkurencyjne „Dzień dobry TVN” (emisja codziennie o godz. 8.00 w TVN), które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 501 tys. osób, co przełożyło się na 9,90 proc. udziału.
Rok wcześniej magazyn TVN śledziło 530 tys. widzów przy udziale wynoszącym 10,78 proc.
„Dzień dobry TVN” straciło 29 tys. oglądających.
Trzeci był magazyn „Nowy dzień z Polsat News”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W ostatnim półroczu jego widownia wyniosła 355 tys. osób, a jego udział - 11,85 proc. (najwyższy spośród wszystkich analizowanych programów). Program ten względem analogicznego okresu rok wcześniej zyskał 4 tys. widzów (ale spadł jego rynkowy udział - magazyn ten w pierwszym półroczu br. względem pierwszego półrocza ub.r. kończył się godzinę później).
„Nowy dzień z Polsat News” można równolegle również oglądać w newsowym kanale Telewizji Polsat.
Grupa komercyjna dla „Dzień dobry TVN”
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 będący liderem zestawienia magazyn „Dzień dobry TVN” w pierwszym półroczu br. miał 228 tys. widzów (o 34 tys. oglądających mniej względem pierwszego półrocza ub.r.).
Drugie też było „Pytanie na śniadanie” (największy w zestawieniu wzrost - o 41 tys. do 191 tys. oglądających), a trzeci - „Nowy dzień z Polsat News” (do góry o 5 tys. do 140 tys.).
- Porównując wyniki 3 dużych stacji, tj. Polsat, TVN, TVP2, za I połowę tego roku vs pierwsze 6 miesięcy 2018 roku widzimy, że tylko TVP2 nie straciło udziałów, niezależnie od grupy docelowej. Nawet w grupie komercyjnej 16-49, ważnej przede wszystkim dla konkurencji, TVP2 jako jedyna zyskała pod względem udziałów (wzrost SHR% o 2,72 proc. do 7,17 proc.). W tym kontekście też nie dziwi wzrost widowni pasma śniadaniowego w tej stacji, czyli programu „Pytanie na śniadanie” - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, group account director w Codemedia. - Należy zauważyć i podkreślić, że program ten zanotował znacznie wyższy wzrost udziału w grupie 16-49, bo aż o 20 proc., co jest znacznie lepszym wynikiem niż wzrost całej anteny - dodaje.
Dane oglądalności dla grupy 16-59.
Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” wyprzedziło „Dzień dobry TVN” w I półroczu