SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pytanie na śniadanie” ogląda 446 tys. widzów, a „Dzień dobry TVN” 431 tys. widzów

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych na początku wiosennej ramówki notuje „Pytanie na śniadanie”. Wszystkie magazyny zanotowały wyraźne spadki. W grupie komercyjnej 16-49 liderem jest „Dzień dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Gospodarze „Pytania na śniadanie” Gospodarze „Pytania na śniadanie”

W okresie od 2 do 12 marca 2020 roku średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” wyniosła 446 tys. osób przy 9,37 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom. Magazyn TVP2 miał o 76 tys. widzów mniej niż rok wcześniej.

Średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” do godz. 8.00 (pierwsza część morning-show zatytułowana „Na dobry początek”) w badanym okresie oglądało średnio 262 tys. osób (7,56 proc.), a po godz. 8.00 - 479 tys. (9,66 proc.).

Drugie miejsce zajęło konkurencyjne „Dzień dobry TVN”, które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 431 tys. osób, co przełożyło się na 8,36 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn TVN śledziło 507 tys. widzów (przy udziale wynoszącym 10,05 proc.), co oznacza spadek o również 76 tys. oglądających.

Trzeci był magazyn „Nowy dzień z Polsat News”, który niezmiennie pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W okresie od 2 do 12 marca 2020 roku jego widownia wyniosła 354 tys. osób, a jego udział - 11,97 proc. (najwyższy spośród wszystkich analizowanych programów). Program względem analogicznego okresu rok wcześniej stracił 43 tys. widzów. „Nowy dzień z Polsat News” można równolegle również oglądać w newsowym kanale Telewizji Polsat.

Grupa komercyjna dla „Dzień dobry TVN”

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 będący liderem zestawienia magazyn „Dzień dobry TVN” w okresie od 2 do 12 marca br. miał 205 tys. widzów (względem analogicznego okresu ub.r. spadek o 35 tys. oglądających).

Drugie też było „Pytanie na śniadanie” (spadek o 4 tys. do 181 tys. oglądających), a trzeci - „Nowy dzień z Polsat News” (w dół o 15 tys. do 147 tys.).

Dane oglądalności dla grupy 16-59.

Względem okresu poprzedzającego „Dzień dobry TVN” dogania „Pytanie na śniadanie”

W okresie od 2 do 12 marca br. względem okresu poprzedzającego (tj. od 20 lutego do 1 marca) „Pytanie na śniadanie” straciło 40 tys. widzów, w przypadku „Dzień dobry TVN” nastąpił wzrost o 11 tys. oglądających, a widownia „Nowego dnia” zwiększyła się o 49 tys. osób.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 „Dzień dobry TVN” (wzrost o 21 tys. widzów) wyprzedziło „Pytanie na śniadanie” (spadek o 23 tys.).

Nowa pora emisji

Telewizja TVN od 2 marca emituje „Dzień dobry TVN” o 30 minut później niż w ostatnich miesiącach. Program zaczyna się o godz. 8.00 (przeniesienie z godz. 7.30), a jego koniec zaplanowano tuż przed 11.30 (11.00). Do grona gospodarzy magazynu w najbliższym czasie dołączyli prezenter Radia ZET Damian Michałowski i modelka Paulina Krupińska-Karpiel.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

- Nie ukrywam, że „Dzień dobry TVN” w ostatnim czasie przeżywa turbulencje. Raz przegrywamy z konkurencją, a raz wygrywamy, zwłaszcza lepiej idą nam weekendy. Tak czasem bywa, że po ogromnych sukcesach przychodzą gorsze chwile, to normalna rzecz w telewizji że pasma rozwijają się sinusoidalnie - pod koniec lutego komentował Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Miszczak przyczynę słabszych wyników oglądalności „Dzień dobry TVN” w ostatnim czasie upatruje w dużej inwestycji w konkurencyjny morning show Telewizji Polskiej „Pytanie na śniadanie”. - Przyczyną ostatnich wyników „Dzień dobry TVN” jest fakt, że nasza konkurencja zainwestowała w swój poranny program ogromne środki. My nie możemy sobie pozwolić na to aby poszaleć, musimy trzymać się budżetów. Drugim powodem słabszych wyników „Dzień dobry TVN” upatruję w delikatnym upolitycznieniu programu. Nie każdy widz jest zainteresowany polityką, a osoby interesujące się tym tematem mają do dyspozycji stacje informacyjne, które rano mają bardzo wysokie wyniki oglądalności - informuje członek zarządu TVN Discovery Polska. - Nie jesteśmy w złej sytuacji, ale rozpoczęliśmy już intensywne prace nad naprawą naszego porannego pasma, w którym chcemy znów dominować - mówi Edward Miszczak.

Na zmiany w paśmie nadawania „Dzień dobry TVN” zareagowała Telewizja Polska. Publiczny nadawca postanowił wydłużyć pasmo nadawania swojego morning-show „Pytanie na śniadanie”, tak aby oba programy kończyły się praktycznie w tym samym czasie. W przypadku tego programu nie zmieniła się godzina rozpoczęcia - morning-show bez zmian zaczyna się codziennie o godz. 7.15.

Kilka miesięcy temu TVP zareagowała wcześniejszy start magazynu TVN

Telewizja TVN postanowiła od 31 sierpnia ub.r. emitować morning-show „Dzień dobry TVN” o godz. 7.30, a więc o 30 minut wcześniej niż w sezonie 2018/2019. Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska informował, że zmiana ta ma mieć wpływ na lepszą oglądalność morning-show - cykl TVN dotychczas startował 5 minut później, niż konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2. Wraz ze zmianą pasma emisji „Dzień dobry TVN” zyskało również nową scenografię oraz oprawę. Dodatkowo od początku nowego sezonu do grona prowadzących morning-show dołączyli nowi prowadzący - Małgorzata Ohme i Filip Chajzer (zastąpili Magdę Mołek i Marcina Mellera).

Po tym, jak TVN postanowił emitować „Dzień dobry TVN” 30 minut wcześniej, TVP podjęła decyzję o rozpoczynaniu konkurencyjnego „Pytanie na śniadanie” o 40 minut wcześniej niż dotychczas - a więc o godz. 7.15. - Nikt nie wyprzedzi Telewizji Polskiej. Jeżeli TVN zrobi „Dzień dobry TVN” o 6.00, to my zrobimy „Pytanie na śniadanie” o 5.45. Dlatego nie ma sensu ścigania się na siłę z TVP - komentował tę decyzję Jacek Kurski, ówczesny prezes Telewizji Polskiej. „Pytanie na śniadanie” o nowej porze zadebiutowało w poniedziałek, 2 września ub.r.

Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” ogląda 446 tys. widzów, a „Dzień dobry TVN” 431 tys. widzów

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wierny widz
"Nowy dzień z Polsat News" ładnie/najlepiej wystartował w górę, tylko krok, by wyprzedzić "Pytanie na śniadanie w grupie komercyjnej do 16-49 i 16-59 lat.No i brawo, oby tak dalej :)
0 0
odpowiedź
User
thd
Ciekawe gdzie jest granica opłacalności dla tych programów. Do produkcji zaangażowane jest wiele osób i zapewne sporo środków. Dla 450tyś osób jest to warte? Wszak jakakolwiek powtórka zebrałaby niewiele mniej widzów.
0 0
odpowiedź
User
Fanek
strach oglądać pytanie na śniadanie już jest nudnee
0 0
odpowiedź