SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Pytanie na śniadanie” liderem programów śniadaniowych. „Dzień dobry TVN” straciło widzów

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych we wrześniu br. notowało „Pytanie na śniadanie”, które względem września ub.r. w grupie 4+ wyprzedziło konkurencyjne „Dzień dobry TVN”. Magazyn TVN jednak utrzymał pozycję lidera w 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Oba serwisy od ponad miesiąca rozpoczynają się wcześniej niż dotychczas.

Telewizja TVN postanowiła od 31 sierpnia br. emitować morning-show „Dzień dobry TVN” o godz. 7.30, a więc o 30 minut wcześniej niż w sezonie 2018/2019. Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska podczas konferencji ramówkowej tego nadawcy informował, że zmiana ta ma mieć wpływ na lepszą oglądalność morning-show - cykl TVN dotychczas startował 5 minut później, niż konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2. Wraz ze zmianą pasma emisji „Dzień dobry TVN” zyskało również nową scenografię oraz oprawę. Dodatkowo od początku nowego sezonu do grona prowadzących morning-show dołączyli nowi prowadzący - Małgorzata Ohme i Filip Chajzer (zastąpili Magdę Mołek i Marcina Mellera).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Po tym, jak TVN postanowił emitować „Dzień dobry TVN” 30 minut wcześniej, TVP podjęła decyzję o rozpoczynaniu konkurencyjnego „Pytanie na śniadanie” o 40 minut wcześniej niż dotychczas - a więc o godz. 7.15. - Nikt nie wyprzedzi Telewizji Polskiej. Jeżeli TVN zrobi „Dzień dobry TVN” o 6.00, to my zrobimy „Pytanie na śniadanie” o 5.45. Dlatego nie ma sensu ścigania się na siłę z TVP - komentował tę decyzję Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. „Pytanie na śniadanie” o nowej porze zadebiutowało w poniedziałek, 2 września br.

„Pytanie na śniadanie” wyprzedziło „Dzień dobry TVN”

W okresie od 1 do 30 września br. średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” wyniosła 469 tys. osób przy 10,37 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Program TVP2 miał o 18 tys. widzów więcej niż rok wcześniej, kiedy zaczynał się 40 minut później.

Na drugie miejsce spadło konkurencyjne „Dzień dobry TVN”, które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 388 tys. osób, co przełożyło się na 8,73 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn TVN śledziło 467 tys. widzów przy udziale wynoszącym 10,29 proc. Oznacza to spadek wynoszący 79 tys. oglądających.

Trzeci był magazyn „Nowy dzień z Polsat News”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. We wrześniu br. jego widownia wyniosła 307 tys. osób, a jego udział - 10,70 proc. (najwyższy spośród wszystkich analizowanych programów). Program ten względem analogicznego okresu rok wcześniej stracił 31 tys. widzów. „Nowy dzień z Polsat News” można równolegle również oglądać w newsowym kanale Telewizji Polsat.

„Dzień dobry TVN” liderem w grupie komercyjnej

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 będący liderem zestawienia magazyn „Dzień dobry TVN” w okresie od 1 do 30 września br. miał 192 tys. widzów (względem analogicznego okresu ub.r. spadek o 29 tys. oglądających).

Drugie też było „Pytanie na śniadanie” (jedyny w zestawieniu wzrost - o 26 tys. do 187 tys. oglądających), a trzeci - „Nowy dzień z Polsat News” (w dół o 16 tys. do 117 tys.).

Dane oglądalności dla grupy 16-59.

Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” liderem programów śniadaniowych. „Dzień dobry TVN” straciło widzów

42 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:)
Liderem w grupie komercyjnej jest nadal DD TVN
odpowiedź
User
kiedy
Kiedy podsumowanie TTBZ? Polsat Wam płaci żebyście nie dawali?
odpowiedź
User
Weryfikator
prowizoryczne zmiany w DD przyniosły odwrotny efekt. Kula snieżna się rozpędza. Lawina dopiero nadchodzi.
odpowiedź