„Projekt Lady” wakacyjnym hitem TVN. Reality-show zyskuje widzów z odcinka na odcinek
Reality-show „Projekt Lady” ogląda średnio 1,92 mln widzów. TVN w czasie emisji programu jest wiceliderem rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Widownia formatu rośnie z odcinka na odcinek.
Nowy reality-show „Projekt Lady” na antenie TVN pokazywany jest w poniedziałki o godz. 20.55, począwszy od 27 czerwca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków programu wyniosła 1,92 mln osób, co przełożyło się na 14,16 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 18,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Widownia „Projekt Lady” rośnie z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich oglądało średnio 1,74 mln osób, drugi - 1,89 mln, a trzeci - już 2,12 mln.
Każdy odcinek programu przynajmniej przez minutę śledziło 3,98 mln widzów, a największy zasięg miał drugi z nich, który dotarł do 4,20 mln osób.
Oglądalność programu odcinek po odcinku
Dane NAM dzięki uprzejmości TVN |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||||||
Data |
Start |
Start |
AMR |
SHR % |
RCH |
AMR |
SHR % |
RCH |
2016-06-27 |
20:55:28 |
21:51:01 |
1 744 843 |
12,15% |
3 689 508 |
1 040 761 |
17,29% |
1 943 983 |
2016-07-04 |
20:55:24 |
21:50:44 |
1 886 714 |
13,83% |
4 200 526 |
991 291 |
18,59% |
2 114 697 |
2016-07-11 |
20:55:31 |
21:53:34 |
2 124 625 |
16,60% |
4 049 346 |
1 075 423 |
20,84% |
1 938 066 |
Średnio: |
1923315 |
14,16% |
3 979 089 |
1037081 |
18,86% |
1 996 525 |
TVN w paśmie nadawania reality-show zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Polsat z udziałem na poziomie 18,09 proc., nadający w tym czasie mecz piłki nożnej z Euro 2016 oraz filmy fabularne. Trzecia jest Jedynka (7,62 proc.; różne audycje), a czwarta - Dwójka (5 proc.; „Kocham Cię, Polsko!”).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
Polsat |
2 457 329 |
18,09% |
1 248 850 |
22,71% |
TProjekt Lady |
1 923 315 |
14,16% |
1037081 |
18,86% |
TVP1 |
1 034 740 |
7,62% |
281 866 |
5,13% |
TVP2 |
679 037 |
5,00% |
232 343 |
4,23% |
Analizując wyniki oglądalności tzw. „wielkiej czwórki” w paśmie nadawania poszczególnych odcinków „Projektu Lady” (dane dla poniedziałkowego pasma od godz. 20.55 do 21.52) wynika, że pierwsze dwie emisje reality-show TVN zajęły drugie miejsce w rynku telewizyjnym w obu grupach wiekowych, przegrywając z Polsatem. Główna antena Telewizji Polsat miała zdecydowaną przewagę 27 czerwca, kiedy to relacjonowała ona mecz Anglia-Islandia w ramach Euro 2016 (spotkanie to w analizowanej stacji oglądało 3,91 mln widzów). 11 lipca to TVN z emisją „Projektu Lady” pokonał już wszystkich konkurentów w obu grupach wiekowych.
Udziały tzw. „wielkiej czwórki” w paśmie nadawania „Projektu Lady”
Udziały (SHR%) tzw. "wielkiej czwórki" w paśmie nadawania "Projektu Lady" (poniedziałki, godz. 20.55-21.52) - dane NAM dzięki uprzejmości TVN |
||||||||
Data |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||||||
TVP1 |
TVP2 |
Polsat |
TVN |
TVP1 |
TVP2 |
Polsat |
TVN |
|
2016-06-27 |
7,16% |
4,75% |
25,82% |
11,52% |
4,57% |
3,55% |
28,28% |
16,59% |
2016-07-04 |
8,11% |
5,43% |
15,08% |
13,26% |
4,30% |
5,94% |
22,05% |
17,86% |
2016-07-11 |
7,72% |
5,32% |
13,80% |
15,91% |
6,67% |
3,96% |
18,56% |
20,04% |
Średnio: |
7,65% |
5,16% |
18,46% |
13,48% |
5,14% |
4,45% |
23,24% |
18,08% |
Z danych telemetrycznych wynika, że reality-show największą popularnością cieszy się wśród kobiet, osób w wieku od 25 do 54 lat, z wykształceniem średnim i wyższym oraz mieszkańców miast (wskaźnik AFF pow. 100).
Profil widza "Projektu Lady" (dane NAM dzięki uprzejmości TVN) |
Wszyscy 4+ |
||
AMR |
AFF |
||
Płeć |
kobieta |
1 283 452 |
142 |
mężczyzna |
461 391 |
55 |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||
Struktura wiekowa |
55+ |
467 695 |
85 |
40-54 |
419 997 |
118 |
|
25-39 |
594 068 |
138 |
|
16-24 |
140 255 |
73 |
|
4-15 |
122 827 |
56 |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||
Wykształcenie |
pozostali |
122 827 |
56 |
wyższe |
319 183 |
119 |
|
średnie |
656 703 |
120 |
|
podstawowe |
646 130 |
91 |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||
Miejsce zamieszkania |
miasta pow. 200 tys. mieszk. |
479 228 |
135 |
miasta od 100 do 200 tys. mieszk. |
158 726 |
107 |
|
miasta od 50 do 100 tys. mieszk. |
151 931 |
106 |
|
miasta pon. 50 tys. mieszk. |
501 717 |
125 |
|
wieś |
453 241 |
65 |
„Projekt lady” to program, w którym Małgorzata Rozenek stara się 12 zbuntowanych i niegrzecznych dziewczyn nauczyć dobrych manier i przemienić je w prawdziwe damy. Za produkcję wykonawczą, opartego na brytyjskim formacie „Ladette to Lady”, reality-show odpowiada firma Golden Media Polska.
Program początkowo miał znaleźć się w wiosennej ofercie, ale TVN odwołała jego start, tłumacząc decyzję dobrymi wynikami pozostałych propozycji. Zgodnie z nową strategią programową stacja jest bardziej elastyczna w kształtowaniu ramówki i stopniowo odchodzi od sztywnego podziału na sezony.
W czerwcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.
Dołącz do dyskusji: „Projekt Lady” wakacyjnym hitem TVN. Reality-show zyskuje widzów z odcinka na odcinek