ProVeg w kampanii zachęca do spróbowania mleka roślinnego
ProVeg International, organizacja działająca w obszarze świadomości żywieniowej rozpoczyna kampanię społeczną promującą etyczne, zdrowie i przyjazne dla środowiska alternatywy dla mleka zwierzęcego. W akcję zaangażowano blogerów, wśród nich są m.in. Weganon, Savory or Sweet, Michał Gniłka, Atelier Smaku oraz Aga ma smaka – żyj i jedz zdrowo.
W ramach tegorocznej kampanii na wiatach przystankowych w Warszawie pojawią się citylighty zachęcające do zamiany mleka krowiego na alternatywy roślinne. Jej celem jest budowanie nowych nawyków żywieniowych i edukowanie społeczeństwa na temat korzyści spożywania zamienników mleka zwierzęcego. W ramach kampanii organizator, czyli ProVeg International chce pokazać, że mleko roślinne jest etyczne, zdrowe, przyjazne środowisku i smaczne.
- Zależy nam, by poprzez pozytywny przekaz, edukację, dostarczenie wiarygodnych informacji oraz praktycznych porad i wskazówek przygotowanych przez ekspertów oraz influencerów, jak największa liczba osób dowiedziała się, dlaczego warto wybierać roślinne alternatywy. Chcemy, by Polacy dzięki naszym działaniom poznali korzyści jakie płyną z wyboru mleka roślinnego, dla naszego zdrowia, dobrostanu zwierząt hodowlanych czy zapobiegania globalnym zmianom klimatycznym - mówi dr Urszula Zarosa, communications manager ProVeg Polska.
Dodatkowo na stronie internetowej worldplantmilkday.pl ruszyło wyzwanie „7 dni bez mleka”. W ramach 7-dniowego działania zostanie uruchomiony specjalny newsletter. W trakcie tygodnia wszyscy chętni i gotowi podjęcia wyzwania będą mogli dowiedzieć się, jak zastąpić krowie mleko jego roślinnym odpowiednikiem i jak odżywiać się zdrowo. Przepisy z wykorzystaniem napojów roślinnych przygotują znani blogerzy i szefowie kuchni promujący roślinną dietę i styl życia. Będą to m.in. Weganon, Savory or Sweet, Michał Gniłka, Atelier Smaku oraz Aga ma smaka – żyj i jedz zdrowo.
Materiały edukacyjne publikowane w newsletterze przygotują dietetycy współpracujący z ProVeg. W kampanijnym biuletynie będzie też można znaleźć zniżki na produkty roślinne od Vegekoszyk.pl, Mleczni Bracia i Super Krówka.
Podobnie jak w roku 2017 w Światowy Dzień Mleka Roślinnego zaangażują się również topowe wegańskie restauracje i kawiarnie. Lokale przez tydzień, od 22 sierpnia, będą oferowały specjalne zniżki na produkty na bazie mleka roślinnego. W tym roku oprócz warszawskich lokali do akcji przyłączyły się górnośląskie kawiarnie i Trójmiasto. Wśród stołecznych punktów są to m.in. Leonardo Verde, Vegestacja, Veg Deli, Youmiko Vegan Sushi, Tel Aviv, Lokal Dela Krem, w Trójmieście: Atelier Smaku, Avocado, Wajdeloty 25, a na Śląsku – 3 lokale Cafe Silesia (Katowice, Bytom, Tarnowskie Góry), Dobra Karma (Katowice), Kawiarnia Suplement (Bytom), Puffle (Tychy), Kawosz (Katowice).
Jak twierdzą eksperci ProVeg, istnieją trzy podstawowe powody, by spróbować mleka roślinnego.Badania pokazują, że pełnowartościowa dieta roślinna, zawierająca mleko roślinne jest korzystna dla zdrowia i może zapobiec chorobom takim jak: nadciśnienie tętnicze, otyłość, cukrzyca, choroby serca i niektóre nowotwory. Poza tym ze względu na ogromną produkcję mleka, krowy mleczne muszą znosić uciążliwe i stresujące warunki życia.
Produkcja mleka wpływa na zanieczyszczenie środowiska. Na świecie żyje 270 mln krów mlecznych. Hodowla zwierząt jest jedną z głównych gałęzi gospodarki powodujących zanieczyszczenie środowiska, w tym emisję gazów cieplarnianych, niszczenie gleby, naturalnych siedlisk i bioróżnorodności. Jest też jednym z głównych czynników przyspieszających zmiany klimatu, odpowiadając za 14,5 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych, co przewyższa emisję całego światowego sektora transportu.
Eksperci dodają, że w przejściu na dietę roślinną pomaga dostępność i smak. Napoje roślinne są teraz do kupienia prawie we wszystkich sklepach, supermarketach czy lokalach gastronomicznych. Występują w różnych wariantach i odmianach. Można je produkować z soi, owsa, migdałów, kokosa, konopi, ryżu, orzechów nerkowca, a nawet grochu.
Za kreację plakatów wykorzystanych na citylightach odpowiada agencja kreatywna na_ty.
Dołącz do dyskusji: ProVeg w kampanii zachęca do spróbowania mleka roślinnego