“Przepis na życie” poprawił wyniki TVN, 33 mln zł z reklam
Drugi sezon “Przepisu na życie” oglądało nieco mniej widzów niż pierwszy, ale znacznie poprawił on wyniki pasma, w którym był nadawany i wygrał z propozycjami głównych konkurentów TVN. Wpływy reklamowe serialu wzrosły o 14 mln zł.
Średnia widownia 13. odcinków ”Przepisu na życie 2“ wyniosła 2,84 mln osób, co przełożyło się na 20,92 proc. udziału w grupie 4+ i 25,57 proc.w 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Serial nadawany jest we wtorki o 21.30. Rok temu w tym paśmie TVN pokazywała drugą serię ”Usta Usta”, którą oglądało tylko 1,78 mln osób, a udział kanału wynosił odpowiednio 12,58 proc. i 16,48 proc.
Z kolei pierwszy sezon “Przepisu”, emitowany wiosną br. w niedziele, najpierw o 21.25, a potem o 21.45 (tuż po “X Factor”) miał 3,17 mln widzów przy udziale na poziomie 22,57 proc. i 25,77 proc. (dowiedz się więcej).
Stacja TVN był liderem rynku telewizyjnego w czasie nadawania “Przepisu na życie”. Tuż za TVN znalazła się Dwójka, która w czasie serialu emitowała kulisy “M jak miłość” oraz “Magazyn Expressu Reporterów”, co przełożyło się na 20,68 proc. udziału. Na podium uplasował się jeszcze Polsat, nadający filmy i “CSI: Kryminalne Zagadki Miami” (15,45 proc.). Dopiero czwarte miejsce zajęła Jedynka (“Rezydencja”,”To lubię!”, filmy; 13,37 proc.). W grupie komercyjnej wiceliderem ze sporą stratą do TVN był Polsat.
>>> “Układ warszawski” przegrał z TVP 1 i Polsatem, znika z anteny
Z danych telemetrycznych wynika, że “Przepis” śledziły głównie kobiety, widzowie między 30. a 59. rokiem życia, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Wpływy reklamowe z 13. odcinków drugiej edycji serialu wyniosły 33,5 mln zł. Pierwsza przyniosła z reklam tylko 19,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W najbliższych dniach ruszają zdjęcia do trzeciego sezonu “Przepisu na życie”. TVN pokaże go wiosną 2012 roku. Główna obsada pozostaje bez zmian, za produkcję wykonawczą odpowiada Akson Studio.
Oglądalność “Przepisu na życie 2”
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
06-09-2011 | 2 312 180 | 15,77% | 17,58% |
13-09-2011 | 2 585 128 | 20,83% | 25,21% |
20-09-2011 | 3 103 045 | 23,43% | 27,58% |
27-09-2011 | 3 076 138 | 23,70% | 30,51% |
04-10-2011 | 2 926 518 | 22,39% | 27,50% |
11-10-2011 | 2 801 373 | 19,54% | 23,29% |
18-10-2011 | 2 894 827 | 21,14% | 25,68% |
25-10-2011 | 2 890 984 | 21,63% | 29,19% |
01-11-2011 | 2 944 284 | 22,74% | 27,01% |
08-11-2011 | 2 895 252 | 20,93% | 25,89% |
15-11-2011 | 2 790 477 | 19,24% | 24,34% |
22-11-2011 | 2 819 611 | 20,37% | 24,61% |
29-11-2011 | 2 897 088 | 20,87% | 24,91% |
Średnia | 2 842 814 | 20,92% | 25,57% |
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN – Przepis | 2 842 814 | 20,92% | 25,57% |
TVP 1 | 1 811 170 | 13,37% | 12,67% |
TVP 2 | 2 802 811 | 20,68% | 15,03% |
Polsat | 2 093 660 | 15,45% | 17,56% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 28,91% | 60 |
Kobiety | 71,09% | 137 | |
Wiek | 4-9 | 1,88% | 32 |
10-15 | 3,75% | 55 | |
16 - 19 | 4,02% | 72 | |
20 - 24 | 4,80% | 61 | |
25 - 29 | 8,71% | 98 | |
30 - 34 | 10,82% | 131 | |
35 - 39 | 11,06% | 150 | |
40 - 44 | 9,30% | 145 | |
45 - 49 | 7,45% | 108 | |
50 - 54 | 8,36% | 104 | |
55 - 59 | 10,05% | 130 | |
60 | 19,81% | 98 | |
Wlk. miasta | Wieś | 28,32% | 72 |
< 50 tys. | 22,72% | 94 | |
50-100 tys. | 11,03% | 128 | |
100-200 tys. | 10,56% | 131 | |
> 200 tys. | 27,36% | 136 | |
Zawód | Top management | 12,35% | 142 |
Pracownicy średniego szczebla | 23,57% | 157 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,59% | 93 | |
Emeryci | 25,23% | 98 | |
Inni | 20,25% | 66 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 40,31% | 89 |
Średnie | 35,78% | 121 | |
Wyższe | 18,28% | 145 | |
Inne | 5,63% | 44 |
Dołącz do dyskusji: “Przepis na życie” poprawił wyniki TVN, 33 mln zł z reklam