Ania Gotuje na czele witryn kulinarnych. Pyszności.pl zyskały milion użytkowników
Zdecydowanym liderem zasięgowym wśród serwisów kulinarnych pozostaje blog Ania Gotuje. Mocno wzrosła odwiedzalność Pyszności.pl, za to spore spadki zanotowały Przyślijprzepis.pl i Kwestiasmaku.com.
Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że blog Aniagotuje.pl w lutym br. odwiedziło 5,82 mln użytkowników (czyli 19,61 proc. wszystkich internautów w Polsce), a każdy spędził w witrynie średnio 7 minut i 15 sekund.
Aniagotuje.pl jest liderem we wszystkich statystykach, ma dużo wyższą odwiedzalność niż drugi blog w rankingu - Kwestiasmaku.com, na którym 4,03 mln internautów (13,58 proc. zasięgu) przebywało średnio po 4 minuty i 26 sekund.
Ponad 4 mln internautów przyciągnęły jeszcze trzy witryny. Pyszności.pl - należące do spółki Mediapop, którą w listopadzie ub.r. przejęła Wirtualna Polska za 28 mln zł (plus ewentualnie 9 mln zł) - zanotowały 4,45 mln użytkowników, 15,01 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania, Smaker (Grupa Interia) - 4,41 mln internautów, 14,86 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu, a Smakosze.pl (Iberion) - 4,34 mln użytkowników, 14,62 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 52 sekundy średniego czasu.
Haps.pl (Agora) przyciągnął 3,43 mln internautów (11,58 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 minuty i 35 sekund. Niżej są trzy serwisy należące do Burda Media Polska: Przyślijprzepis.pl (3,31 mln użytkowników, 3 minuty i 29 sekund średniego czasu korzystania), Gotujmy.pl (3,2 mln internautów, 2 minuty i 48 sekund średniego czasu) i Mojegotowanie.pl (3,03 mln użytkowników, 2 minuty i 53 sekundy przeciętnego czasu).
Natomiast sekcję kulinarną portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) odwiedziło 2,38 mln internautów, każdy spędził w niej średnio 2 minuty i 41 sekund.
Miesiąc do miesiąca na Ania Gotuje przy spadku liczby internautów o 57,3 tys. (1 proc.) średni czas korzystania wydłużył się o 30 sekund (7,4 proc.).
Na drugie miejsce wskoczyły Pyszności.pl, zyskując 1,09 mln użytkowników (to 32,5 proc. w górę) i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,5 proc.). Na Mojegotowanie.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 199,1 tys. (7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego o 21 sekund (13,8 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Smakosze.pl zyskały natomiast 312,5 tys. użytkowników (7,8 proc.), a dział kulinarny portalu „Super Expressu” - 291,4 tys. (13,9 proc.). Przy czym w pierwszej witrynie przeciętny czas korzystania zmalał o 40 sekund (18,9 proc.), a w drugiej o 7 sekund (4,2 proc.).
Haps.pl zanotował spadek liczby internautów o 186,5 tys. (5,1 proc.) i średniego czasu spędzonego przez każdego o 38 sekund (15 proc.). Kwestiasmaku.com straciła 198,9 tys. użytkowników (4,7 proc.), a Przyślijprzepis.pl - 627,9 tys. (15,9 proc.). W obu witrynach przeciętny czas korzystania nieznacznie się wydłużył.
Dołącz do dyskusji: Ania Gotuje na czele witryn kulinarnych. Pyszności.pl zyskały milion użytkowników