Przez paywall czołowe serwisy „Gazety Wyborczej” w dół o ponad 10 proc.
W marcu br. czołowe strony internetowe „Gazety Wyborczej” (Agora), na których wprowadzono płatny dostęp do treści, zanotowały minimalnie mniej użytkowników i o 14 proc. mniej odsłon niż rok wcześniej. Serwisy Wyborcza.pl i Wyborcza.biz osiągnęły nawet wzrosty, za to najwięcej straciły strony regionalnych wydań „GW”.
Płatny dostęp do treści, tzw. metryczny paywall, wprowadzono na początku lutego na ponad 20 stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”. Bezpłatnie każdy użytkownik może czytać 10 artykułów w miesiącu, a dostęp do kolejnych trzeba wykupić w jednym z trzech pakietów kosztujących od 17,90 do 39,90 zł miesięcznie, przy czym promocyjna cena pierwszego pakietu miesięcznego wynosi tylko 0,99 zł (zobacz szczegóły).
Przedstawiciele Agory zadeklarowali, że w ciągu roku chcą pozyskać 30 tys. płacących użytkowników (więcej na ten temat), natomiast pierwsze konkretne statystyki paywalla przedstawią po pół roku od jego startu.
>>> Płatny dostęp do treści to przyszłość cyfrowej prasy
Dane Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w marcu br. na żadnej z czołowych dziesięciu stron „Gazety Wyborczej” przeciętny użytkownik nie wykonał 10 odsłon. Najwięcej, po ponad 9,5 odsłon, zanotowały Wyborcza.pl i Wroclaw.gazeta.pl.
Zdecydowanie najpopularniejsze są serwisy Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. Pierwszy w marcu miał 2,51 mln użytkowników i 37,84 mln odsłon, a drugi - 1,66 mln użytkowników i 19,56 mln odsłon. W pierwszym przeciętny internauta spędził 18:28 minuty, a w drugim - 16:16 minuty.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku
TOP10 serwisów „Gazety Wyborczej” w marcu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | liczba odsłon na użytkownika | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
Wyborcza.pl | 2 511 800 | 37 838 658 | 9,68 | 00:18:28 | 11,65% |
Wyborcza.biz | 1 664 318 | 19 561 105 | 7,90 | 00:16:16 | 7,72% |
Gazeta.pl - Warszawa | 778 908 | 8 463 319 | 7,84 | 00:11:29 | 3,61% |
Gazeta.pl - Trójmiasto | 576 286 | 4 537 023 | 5,79 | 00:09:09 | 2,67% |
Gazeta.pl - Poznań | 488 390 | 3 531 223 | 5,49 | 00:07:56 | 2,27% |
Gazeta.pl - Wrocław | 447 831 | 5 543 123 | 9,74 | 00:11:26 | 2,08% |
Gazeta.pl - Katowice | 437 984 | 4 755 888 | 8,62 | 00:10:29 | 2,03% |
Gazeta.pl - Lublin | 383 536 | 3 303 366 | 6,84 | 00:08:55 | 1,78% |
Gazeta.pl - Kraków | 375 933 | 3 541 490 | 7,10 | 00:10:00 | 1,74% |
wysokieobcasy.pl | 332 400 | 1 784 337 | 3,63 | 00:06:26 | 1,54% |
W skali roku Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. osiągnęły nawet wzrosty liczby użytkowników. Pierwszy zyskał 227,9 tys. użytkowników (10 proc. w górę), a drugi - 156,2 tys. (10,4 proc. w górę). Na Wyborcza.pl wykonano o 513,4 tys. odsłon mniej niż przed rokiem (1,3 proc. w dół), a na Wyborcza.biz - o 1,64 mln więcej (9,2 proc. w górę). Z obu serwisów internauci korzystali zdecydowanie krócej niż w marcu ub.r. - na Wyborcza.pl czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał o jedną trzecią, a na Wyborcza.biz - o jedną piątą.
>>> Paweł Wujec: paywall obniżył odwiedzalność o 3-4 proc., duże rozczarowanie ze współpracy z NK.pl
Spadki liczby użytkowników, odsłon i czasu przypadającego na użytkownika zanotowały natomiast pozostałe strony „Gazety Wyborczej” z czołowej dziesiątki - serwisy wydań regionalnych „GW” i witryna „Wysokich Obcasów”. Zdecydowanie najwięcej stracił serwis Wroclaw.gazeta.pl - miał o 200 tys. użytkowników i 3,58 mln odsłon (to 30,9 i 39,3 proc. w dół), a średni czas zmalał o jedną trzecią.
Ogółem dziesięć najpopularniejszych stron „GW” zanotowało w marcu br. 8 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), czyli zaledwie o 10,5 tys. mniej niż rok wcześniej. Natomiast liczba odsłon zmalała o 14,81 mln (13,8 proc. w dół), do 92,86 mln, a czas przypadający na przeciętnego użytkownika - średnio o 32,8 proc.
TOP10 serwisów „Gazety Wyborczej” rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | marzec 2014 | marzec 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
Wyborcza.pl | 2 511 800 | 37 838 658 | 00:18:28 | 2 283 917 | 38 352 104 | 00:27:49 |
Wyborcza.biz | 1 664 318 | 19 561 105 | 00:16:16 | 1 508 069 | 17 919 072 | 00:20:12 |
Gazeta.pl - Warszawa | 778 908 | 8 463 319 | 00:11:29 | 841 486 | 12 014 876 | 00:18:34 |
Gazeta.pl - Trójmiasto | 576 286 | 4 537 023 | 00:09:09 | 584 905 | 6 357 470 | 00:14:05 |
Gazeta.pl - Poznań | 488 390 | 3 531 223 | 00:07:56 | 535 746 | 6 051 651 | 00:14:23 |
Gazeta.pl - Wrocław | 447 831 | 5 543 123 | 00:11:26 | 647 859 | 9 128 700 | 00:16:57 |
Gazeta.pl - Katowice | 437 984 | 4 755 888 | 00:10:29 | 523 202 | 5 905 527 | 00:12:59 |
Gazeta.pl - Lublin | 383 536 | 3 303 366 | 00:08:55 | 359 608 | 4 196 174 | 00:12:06 |
Gazeta.pl - Kraków | 375 933 | 3 541 490 | 00:10:00 | 412 522 | 4 846 012 | 00:14:36 |
wysokieobcasy.pl | 332 400 | 1 784 337 | 00:06:26 | 310 545 | 2 895 134 | 00:12:47 |
Na drugiej podstronie porównanie wyników z marca z danymi ze stycznia i lutego br.
1 2
Dołącz do dyskusji: Przez paywall czołowe serwisy „Gazety Wyborczej” w dół o ponad 10 proc.