Przychody Grupy eSky spadły o połowę
W 2020 roku Grupa eSky - działająca na rynku turystyki i rezerwacji biletów lotniczych - odnotowała ponad 1,2 mld złotych przychodu, wynik ten jest mniejszy o połowę w porównaniu do 2019 r.
Grupa eSky to polska firma o zasięgu międzynarodowym oferująca przede wszystkim możliwość zakupu biletów lotniczych oraz rezerwacji hotelowych za pośrednictwem internetu.
Ożywienie po pandemii
Teraz Grupa eSky podała niektóre wyniki finansowe dotyczące 2020 r. Ubiegłoroczna sprzedaż wyrażona w TTV (Total Transaction Value) wyniosła ponad 1,2 mld zł. Wynik ten jest mniejszy o połowę w porównaniu do 2019 r. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 202 mln zł. Udział przychodów netto ze sprzedaży w TTV firmy wzrósł o 5 p.p. z 12 proc. w 2019 r. do prawie 17 proc.
Czytaj także: Wirtualna Polska i eSky spierają się o wykup akcji, z eSky zwolniono 60 osób
Struktura sprzedaży uległa zmianie w wyniku ograniczeń w podróżowaniu w krajach, gdzie Grupa eSky prowadzi sprzedaż. Znacząca część przychodów została wygenerowana w Europie kontynentalnej – ponad 63 proc. W ub.r. po raz pierwszy w historii firmy sprzedaż w regionie Europy Zachodniej przewyższyła wynik w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, odpowiednio o 37 i 26 proc.
Grupa eSky podaje, że umocniła swoją pozycję także w Stanach Zjednoczonych – udział tego rynku w sprzedaży wzrósł dwukrotnie w 2020 r. w porównaniu do 2019 r, i wyniósł 12 proc. w całkowitej strukturze sprzedaży.
- Dzięki ekspansji, którą prowadziliśmy na przestrzeni ostatnich kilku lat, byliśmy w stanie zwinnie zarządzać sprzedażą i koncentrować się na poszczególnych rynkach w zależności od sytuacji pandemicznej co pozwoliło uzyskać dobre wyniki w tak trudnych dla całej branży czasach – zaznacza w komunikacie Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky. - Wygląda na to, że na tle innych podmiotów z naszej branży poradziliśmy sobie z kryzysem lepiej i możemy optymistycznie, a zarazem realistycznie patrzeć w przyszłość. Dodatkowo czas pandemii wykorzystaliśmy na wprowadzenie wielu wewnętrznych usprawnień, które przełożyły się na istotny wzrost rentowności.
Początek br. dla Grupy eSky pod kątem sprzedaży był zgodny z predykcjami - popyt na egzotyczne kierunki był znacznie wyższy niż w latach poprzednich. Pod koniec pierwszego kwartału odbudowa sprzedaży przyśpieszyła znacząco. Wyniki kwietniowe były wyższe o ponad 10 proc. (miesiąc do miesiąca), a w porównaniu do lutego odnotowano dwukrotny wzrost sprzedaży.
Firma informuje, że na początku maja br. odbudowa znacząco przyspieszyła. W pierwsze dwa tygodnie liczba rezerwacji dokonanych za pośrednictwem serwisów Grupy eSky była identyczna do liczby rezerwacji w całym styczniu. Co więcej, średnia tygodniowa liczba rezerwacji w maju wzrosła o ponad 90 proc. w porównaniu do średniej tygodniowej liczby rezerwacji w marcu.
Czytaj także: Grupa eSky wprowadza na stałe hybrydowy model pracy
Grupa eSky w br. planuje dalsze umacnianie swojej pozycji na rynku OTA, pracując nad rozbudową innowacyjnych narzędzi oraz funkcjonalności serwisu. Według firmy dotychczasowe doświadczenia rynkowe, jak i trendy powstałe w czasie pandemii, wpłynęły na opracowanie rozwiązań, zmierzających do udoskonalenia customer experience oraz automatyzacji procesów back office’owych.
Dołącz do dyskusji: Przychody Grupy eSky spadły o połowę