Przychody Multimedia Polska spadły do 172,9 mln zł w I kwartale 2017 roku
Przychody grupy Multimedia Polska spadły w I kwartale 2017 roku o 1,1 proc. rdr do 172,9 mln zł. Zysk netto z działalności kontynuowanej w I kwartale 2017 r. wyniósł 7 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.
Skorygowana EBITDA wyniosła w I kw. 88,2 mln zł, a marża EBITDA 51 proc.
Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec marca 2017 r. wzrosła o 2,5 proc. rdr do 1,70 mln.
Na koniec marca 2017 r. z usług grupy Multimedia Polska korzystało ponad 774,4 tys. klientów usług telekomunikacyjnych.
Multimedia poinformowały, że wyłączyły ze swoich statystyk operacyjno-finansowych działalność energetyczną jako przeznaczoną do zbycia, przez co zarówno wyniki finansowe, jak i dane operacyjne są nieporównywalne do publikowanych do III kwartału 2016 r. włącznie.
- Nasze wyniki w obecnej sytuacji rynkowej oceniam jako zadowalające, choć presja konkurencyjna, zwłaszcza ze strony LTE i nowo budowanych sieci światłowodowych systematycznie wzrasta. (...) Bardzo specyficzną sytuację tworzy nam trwające postępowanie koncentracyjne i oczekiwanie na możliwość zbycia akcji naszej spółki na rzecz UPC Polska. To bardzo utrudnia nasze działanie i w połączeniu z presją rynku, utrzymanie wzrostu biznesu lub choćby utrzymywanie go na niezmienionym poziomie jest dla mnie największym wyzwaniem, z jakim przyszło mi się zmagać na rynku telekomunikacyjnym w ciągu 25 lat prowadzenia spółki" - powiedział Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.
"Na decyzję UOKiK oczekujemy z nadzieją, że będzie odzwierciedleniem obecnej dynamiki tego rynku, który przechodzi na naszych oczach kolejną rewolucję technologiczną i strukturalną" - dodał.
Poinformował też, że aktualnie grupa realizujemy proces sprzedaży biznesu energetycznego, który jest bardzo zaawansowany.
"Liczymy na zamknięcie transakcji dotyczącej spółki energetycznej jeszcze w pierwszym półroczu" - powiedział.
W I kwartale 2017 r. grupa Multimedia Polska poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 44,7 mln zł. W ramach 35,6 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci - 20,5 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 15,1 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.
Dołącz do dyskusji: Przychody Multimedia Polska spadły do 172,9 mln zł w I kwartale 2017 roku