Publicis Groupe wraca na Cannes Lions Festival, ale z mniejszą liczbą zgłoszeń
Publicis Groupe po roku nieobecności w Cannes wraca w tym roku na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions. Do rywalizacji o nagrody wystawia jednak znacznie mniej zgłoszeń niż w latach poprzednich.
Publicis Groupe dokonała reorganizacji całego swojego podejścia do festiwalu reklamowego w Cannes po rocznej nieobecności na tej imprezie.
Sieć w 2017 roku w związku z wprowadzeniem platformy Marcel zdecydowała, że należące do niej agencje nie będą uczestniczyć w konkursie – ani w rywalizacji o nagrody, ani też w prelekcjach. Arthur Sadoun, CEO grupy przyznał wtedy, że decyzja o rocznej przerwie nie była łatwa.
Mimo to część kampanii realizowanych przez takie agencje, jak Publicis, Saatchi&Saatchi czy Leo Burnett znalazła się wśród zgłoszonych w ub.r. prac - zrobili to ich klienci, dla których te kampanie były realizowane.
Sadoun: stawiamy na kreację
W tym roku dwie trzecie spośród 313 delegatów Publicis Groupe stanowić będą ludzie z działów kreacji. Ich liczba od 2017 roku w strukturach grupy znacząco wzrosła. Jedna czwarta spośród przedstawicieli grupy to osoby, które w Cannes Lions Festival uczestniczyć będą po raz pierwszy.
- Najpierw stawiamy na naszą kreację - powiedział Arthur Sadoun w wywiadzie dla Ad Age. Zwiększenie liczby tych osób, które na tej branżowej imprezie pojawią się po raz pierwszy wyjaśnił tak: - Publicis koncentruje się na nowej generacji talentów. Uważamy, że nasza obecność w Cannes to mniej nagród, ale więcej czasu na uczenie się – powiedział.
W tym roku Publicis współpracował ze swoimi klientami przy każdym ze zgłoszeń do Cannes Lions Festival. Jednak mimo to, koszty udziału w konkursie pokryje Publicis. To poważna zmiana wobec 2018 roku, gdy projekty rywalizujące o Lwy zostały zgłoszone i sfinansowane przez obsługiwanych przez agencje Publicis Groupe klientów. Było to 399 kampanii.
Sadoun powiedział, że doświadczenie zainspirowało Publicisa do ściślejszej współpracy z klientami przy wpisach. Skłoniło to również sieć do obniżenia o połowę liczby zgłoszeń w stosunku do tych, które zgłoszono w 2017 roku. Podkreślił, że priorytetem jest większa, bardziej „widoczna” praca klienta.
Rollout Marcela
Publicis ostatnio był obecny w Cannes w 2017 roku. Wtedy szefowie grupy ogłosili, że agencje z grupy rezygnują z udziału w konkursie do 2019 roku, bo firma chce się skoncentrować na uruchomieniu platformy Marcel. To właśnie na jej wdrożenie Publicis przeznaczyła pieniądze zaoszczędzone na tym, że nie brała udziału w Cannes Lions Festival.
Platformę uruchomiono latem ub.r.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe wraca na Cannes Lions Festival, ale z mniejszą liczbą zgłoszeń