Publicis Groupe ze wzrostem w II kwartale, podwyższa prognozy
Holding reklamowy Publicis Groupe, do którego należą takie agencje, jak Publicis, Leo Burnett, Starcom czy Zenith zamknął II kwartał br. wzrostem na poziomie 7,1 proc. rok do roku, z przychodami zbliżonymi do wyników I kwartału.
Publicis Groupe miała na koniec II kwartału br. 3,23 mld euro przychodów netto, co oznacza wzrost o 5,4 proc.. Z kolei wpływy sprzedażowe na koniec pierwszej połowy br. wyniosły 6,3 mld euro i były wyższe rok do roku o 7,.6 proc.
Najlepiej - pod kątem wyników - wypada Publicis Media z „dwucyfrowym” wzrostem procentowym w II kwartale. Jednostka danych Epsilon wzrosła o 6,8 proc., a dział konsultingowy Publicis Sapient o 5,5%. Część kreatywna w spółce miała "niski jednoprocentowy" wzrost.
Przychody holdingu w Ameryce Północnej, czyli najważniejszym rynku dla spółki wzrosły o 4,9 proc., w Europie - o 15,2%, a w regionie Azji i Pacyfiku - o 2,6 proc.
Grupa wznowiła także część działalności na Ukrainie w II kwartale, ponad rok po rozpoczęciu wojny.
Wyższe niż zakładano wcześniej prognozy
W związku z takim poziomem przychodów, Arthur Sadoun, dyrektor generalny Publicis Groupe podniósł całoroczne prognozy Publicis Groupe pomimo „utrzymującej się niepewności makroekonomicznej”, takiej jak wyższe stopy procentowe.
Oczekuje, że roczne przychody wzrosną o 5 proc., w porównaniu z poprzednimi prognozami szacowanymi między 3,5 proc. a 5 proc., zaś marża operacyjna ma wynieść 18 proc.
Wzrost o 7,1% w pierwszych sześciu miesiącach 2023 r. następuje po 10,1 proc. rocznym wzroście w 2022 r. i 10 proc.w 2021 r.
- Pierwsza połowa roku była dobra dla Publicis. W drugim kwartale nadal osiągamy lepsze wyniki niż rynek pod względem wzrostu organicznego dzięki wyjątkowemu miksowi przychodów i nowym osiągnięciom biznesowym na poziomie +7,1 proc., wyprzedzając oczekiwania po dwucyfrowym wzroście w 2022 roku. Osiągnęliśmy najlepsze w branży wskaźniki KPI finansowe w I półroczu dzięki naszej organizacji platformy, z marżą operacyjną na poziomie 17,3 proc. - skomentował Arthur Sadoun.
Dodał, że wczesne inwestycje Publicis Groupe w sztuczną inteligencję, w tym stworzenie własnej wewnętrznej platformy Marcel w 2017 r., zamiast tylko zawierania sojuszy z partnerami zewnętrznymi, dały firmie przewagę.
- Dzięki naszym inwestycjom w Epsilon, wspieraniu kreacji i mediów poprzez personalizację na dużą skalę, Sapient i Marcel, mamy wyjątkową pozycję, aby przewodzić przyszłości naszej branży. Nieuchronnie rynek będzie kształtowany przez dane, technologię i sztuczną inteligencję, które już są w centrum naszego modelu biznesowego, zarówno w sposobie pracy dla naszych klientów, jak i w sposobie, w jaki działamy – powiedział Sadoun.
Dochód operacyjny spółki wzrósł o 10,8 proc., do 834 mln euro przy przychodach netto w wysokości 6,32 mld euro w I połowie roku.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe ze wzrostem w II kwartale, podwyższa prognozy